Nu har ju jag svårt att bestycka om,eftersom jag har insprut,frågan är om styrenhetenställer om sig själv och ger optimalt med bränsle med ett bättre avgasflöde,vet interiktigt hur insprutningen är uppbyggd på en kawa-08tempgivare?luftmassemätare?lamda?trottelpositionsgivare?en så kallad trimbox,ställer den om tändkurvan och bränsleblandning eller bara bränsle??
Leo Vince helsystem på 08 går lite för snålt, det tjoffar lite när man slår av och kan slå eld ur röret när man eldar på (vilket iofs är ganska cool) så en mappning är inte fel. Själv har jag en bra mappad Muzzy Digitune med Muzzy helsystem och det känns bra att veta att allt är uppmätt och perfekt.
Citat från: The German skrivet 2 april 2009 kl. 08:21:52Leo Vince helsystem på 08 går lite för snålt, det tjoffar lite när man slår av och kan slå eld ur röret när man eldar på (vilket iofs är ganska cool) så en mappning är inte fel. Själv har jag en bra mappad Muzzy Digitune med Muzzy helsystem och det känns bra att veta att allt är uppmätt och perfekt.Jag vet om 2 maskiner en Raptor 700 och en Kawasaki KFX700.Raptorn= hadde Albakittet på och va fel ställd fick soppa som fan och den tjoffa och elda som fan när man pressade den.KFXen= Leovince helsystem men fick för mycket bensin (felbestyckad) den tjoffa och eldslågorna slog flera meter bakom ljuddämparen. Nu är den nerbestyckad och skjuter å eldar mycket mindre i röret.Så jag tror inte felet är för lite soppa när det tjoffar och eldar i röret. Vad jag märkt så tjoffar å smäller alla fyrtaktare i avgasröret. Öppnar man upp ljuddäparen så det låter mer då märker man det direkt.Min tjoffar å smäller mä och ja har kollat co-halten och den va bra.Så det skulle va roligt å höra hur mycket din visar i co-halten.
inga komentarer?? läre ju finnas högvis med folk som har testat det här?Alltså går det att köra en HMF Swamp series utan bränslebox? Eller kan man pajja nått då?