ja precis. det är mycket som ska stämma, får se sen när man testat lite i praktiken om man ska ändra nått. hojen blir lätt i baken som det är nu men står iaf kvar på marken än hahaha..
hej tänkte visa lite bilder på mitt senaste bygge. lastväxlar kärra med inbyggd hydraulik i polarisen... den funkar skitbra både att byta flak och tippa....
Citat från: miklaren skrivet 11 januari 2009 kl. 18:00:59ja precis. det är mycket som ska stämma, får se sen när man testat lite i praktiken om man ska ändra nått. hojen blir lätt i baken som det är nu men står iaf kvar på marken än hahaha.. Skulle va en boggyspärr då när du växlar och tippar.Säj att kolven efter en bit av tippningen påverkar en mekanism som spärrar boggyn. Eller hydraulisk låsning på kolvtrycket.Blir ju mycket mindre risk att du lyfter hjulingen då.
Jag som har en ryggmärgsskada skulle behöva en sån, skit smidigt o lasta ungarnas hjulingar när dom ska med. Då slipper jag ju lyfta o bända för att lasta på dom på kärran, iof så finns ju både tant som kan bära men även så funkar ju lastramper oxå. Sådana har jag inte heller, en växlare är Precis det som saknas i min tillvaro Kan du länka till delarna du köpt, kör ju tillsammans med Avestavagnen så då kan ju Han få bygga en till mig. Verkligen bra jobbat, super cool pryl!!//Janne