Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?  (lĂ€st 2774 gĂ„nger)

Utloggad DanielN

Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
« skrivet: 4 januari 2009 kl. 22:50:57 »
Hej,

Köpte en Barossa Silverhawk i förrgÄr och lyckades övertala polaren igÄr om att ocksÄ köpa leksak nu nÀr snön Àr hÀr & sÄ..

Vi skall Äka & titta pÄ denna imorgon:
http://www.blocket.se/vi/19550752.htm?ca=18_s&last=1

NÄgra tips, varningar etc? Tycker det verkar nice med vattenkylning pÄ och backvÀxel i lÄdan.. NÄgon som vet om kvaliten pÄ motorerna, bromsar etc?
 :djump:
Dinli DL901 450cc - 06
Barossa Silverhawk - 06 -- SÅLD!

Utloggad Fyrhjulingpunktse

SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
« Svar #1 skrivet: 4 januari 2009 kl. 23:37:51 »
En beg. SMC eller Barossa Àr garanterat ett bÀttre köp. Dom finns ocksÄ med back. Samt 5 vÀxlar!
Driver Fyrhjuling.se

Utloggad atvmorfar

SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
« Svar #2 skrivet: 5 januari 2009 kl. 23:14:24 »
Hej,

Köpte en Barossa Silverhawk i förrgÄr och lyckades övertala polaren igÄr om att ocksÄ köpa leksak nu nÀr snön Àr hÀr & sÄ..

Vi skall Äka & titta pÄ denna imorgon:
http://www.blocket.se/vi/19550752.htm?ca=18_s&last=1

NÄgra tips, varningar etc? Tycker det verkar nice med vattenkylning pÄ och backvÀxel i lÄdan.. NÄgon som vet om kvaliten pÄ motorerna, bromsar etc?
 :djump:

Ta och lÀs trÄdarna hÀr om Badboy, och gÄ in o kolla Badboyforumen ()p
Är sjĂ€lv nöjd med min 250cc, men man fĂ„r vara beredd pĂ„ att meka o skruva lite! ;)

Utloggad DanielN

SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
« Svar #3 skrivet: 7 januari 2009 kl. 10:06:53 »
Jo det blev en BB ÀndÄ, min vÀn Àr en mycket skicklig mekaniker och har obegrÀnsade möjligheter att tillverka detaljer etc..

Jag tyckte den var trött och otĂ€ck att svĂ€nga med. Det var lite för halt för att prova ordentligt men bromsarna kĂ€ndes tveksamma. Kvaliten pĂ„ reglage, drivpaket etc var ju i traditionell kinesisk "kvalite"  :P

Varför dÄ köpa sÄn skit? Jag sjÀlv hade inte vÄgat slÄ till men dÄ har jag inte samma resurser och intresse av att skruva, assÄ skruva Àr ju terapi om det kommer till rent motormek men att bygga om chassie etc Àr lite överkurs.

Han gillar motorkonceptet med en vattenkyld stÄnka och inbyggd backvÀxel i lÄdan.
Tycker att komponenterna ser ok ut sÄsom dÀmpare, dÀck etc.
Han gillar utmaningen att fixa till den frÄn kinapuff till nÄgot körbart.

Vi kanske Ă„terkommer och redovisar vad som hĂ€nder med bygget.. Han fixade till avgassystemet i ett första steg igĂ„r, ljuddĂ€mparen var ju en enda stor plugg  :lol:

Och ja, jag har efter bĂ€sta förmĂ„ga lĂ€st alla galna historier om BB hĂ€r pĂ„ forumet  :o
Dinli DL901 450cc - 06
Barossa Silverhawk - 06 -- SÅLD!

Utloggad 700++

SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
« Svar #4 skrivet: 11 januari 2009 kl. 23:20:15 »
Det Àr hemska grejor det dÀr, tyvÀrr försent att avrÄda men kör försiktigt :cry:
DINLI 700(SÅLD)
DINLI 450SS(SÅLD)
BADBOY(SÅLD)
PGO X-RIDER(SÅLD)

Utloggad atvmorfar

SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
« Svar #5 skrivet: 11 januari 2009 kl. 23:37:19 »
Det Àr hemska grejor det dÀr, tyvÀrr försent att avrÄda men kör försiktigt :cry:

JÀpp, hÄller med, men nÀr jag fÄr rÄd ska jag köpa nÄt bÀttre och dyrare ()p

Utloggad DanielN

SV: Jin Ling, BadBoy -- Sista minutentips?
« Svar #6 skrivet: 7 maj 2009 kl. 23:03:11 »
Det Àr hemska grejor det dÀr, tyvÀrr försent att avrÄda men kör försiktigt :cry:

JÀpp, hÄller med, men nÀr jag fÄr rÄd ska jag köpa nÄt bÀttre och dyrare ()p

Kan bara uppdatera sÄhÀr ett par mÄnader efter, vi har haft jÀkligt kul de fÄ gÄnger vi varit ute men det intrÀffar en del smÄkomiska episoder. Han Àr som sagt en god mek sÄ det som intrÀffat har gÄtt att fixa. Förutom moddningar sÄsom obestyckning, ljudÀmpare rullgas mm sÄ har han fixat bla detta:

- Det ringde pÄ en liten tjej och vill lÀmna tillbaka nummerplÄten.
- Bakaxeln lossna sĂ„ kedjan tokspĂ€ndes,  det Ă€r exentrisk hĂ„llare för axeln (fick sĂ€tta en stoppskruv för att den inte skull vrida sig igen)
- NÄgot hjul har lÀckt luft pga fÀlgen, fick tÀtas.
- Skydden under drev/bromsskiva Àr av plast och gick i bitar första resan ut i skogen.
- Tappade framdrevet sÄ vi fick spendera vÄr körtid med att leta & boxera.
- Instrumenteringen visar kalle anka.
- Ljuset gÄr inte ha pÄ dÄ det pekar rakt i ansikshöjd pÄ den man möter.
- Det Ă€r mer Ă€n ett glapp i upphĂ€ngningar etc,  jag tror han tightat till det som gĂ„r nu ;D
- Batteriet kasst..
- Tvungen att bygga om vÀxelpedalen för att fÄ nÄgorlunda funktion.
... Ä sÀkert massa mer som jag inte kÀnner till.

Den har kanske gÄtt max 10-15mil nu..

Han skulle inte gjort om köpet idag, men vi har ÀndÄ jÀkligt kul nÀr man vÀl Àr ute ÀndÄ..
Dinli DL901 450cc - 06
Barossa Silverhawk - 06 -- SÅLD!

 


Online just nu.

208 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund
Flest online idag: 213. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme