Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: beskrivning steg för steg  (läst 3357 gånger)

Utloggad hegge73

beskrivning steg för steg
« skrivet: 19 januari 2006 kl. 11:51:29 »
Någon här som har lust att beskriva hur jag ska justera ventilerna på min vector? steg för steg.

jag har kört 145mil med den nu, på rak väg gör den 90km/h enligt mätaren, gps'en säger 87, vad jag förstått är det ingen som gjort 95 på rak väg orginal... någon här som provat att dreva 17 fram 34 bak, vad har det i så fall gjort i topp hastighet?

någon som provat effektljuddämpare? är det någon effekt skillnad?

annars i det stora hela är jag jätte nöjd med den, det är det med effekten skulle vilja ha lite till just för trafikrytmen hade den gått lite över 90 hade man inte känt att man måste ut i väggrenen hela tiden för att släppa förbi bakomvarande trafikanter... vad gnällig man är... :)

något att rekomendera den kalla delen av året (bilden) tusan vilken skillnad det gjorde

http://quick.imgfree.net/11868
ImgFree.net - Hosting Images
E-Ton Vector 250 min första, nu Dinli 450 07a

Utloggad Mogge

beskrivning steg för steg
« Svar #1 skrivet: 19 januari 2006 kl. 12:40:54 »
Ja, hur är det med ventilerna egentligen? Behöver man justera dom och hur gör man? Detta har ju varit uppe tidigare (http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1578), är det ingen som vet?
ogge - E-TON Vector 250 ST

Utloggad sunfire

  • SKARA
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2385
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • HMF helsystem till salu, skicka pm.
    • Visa profil
Re: beskrivning steg för steg
« Svar #2 skrivet: 19 januari 2006 kl. 12:52:39 »
Citat från: "hegge73"

något att rekomendera den kalla delen av året (bilden) tusan vilken skillnad det gjorde


Ser skönt ut men inte så manligt ;)
...men jag kan ha fel...


Utloggad hegge73

Re: beskrivning steg för steg
« Svar #3 skrivet: 19 januari 2006 kl. 14:41:57 »
Citat från: "sunfire"
Citat från: "hegge73"

något att rekomendera den kalla delen av året (bilden) tusan vilken skillnad det gjorde


Ser skönt ut men inte så manligt ;)
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)


nej det har du rätt i,,, men jag var inte mycket till man heller när jag kört utan ruta till jobbet i 2 minus (3 mil)  :lol:  :lol:  :lol: (stel på fel ställen)
E-Ton Vector 250 min första, nu Dinli 450 07a

Utloggad hegge73

Re: beskrivning steg för steg
« Svar #4 skrivet: 19 januari 2006 kl. 14:43:33 »
Ser skönt ut men inte så manligt ;)


nej det har du rätt i,,, men jag var inte mycket till man heller när jag kört utan ruta till jobbet i 2 minus (3 mil).  :lol:  (stel på fel ställen)
E-Ton Vector 250 min första, nu Dinli 450 07a

Utloggad hegge73

beskrivning steg för steg
« Svar #5 skrivet: 19 januari 2006 kl. 14:46:38 »
vet inte varför det blev så många inlägg av samma det stod debug???

admin kanske kan rätta till det för jag kan inte ta bort dom..... 8O
E-Ton Vector 250 min första, nu Dinli 450 07a

Utloggad Jonas Bergh

beskrivning steg för steg
« Svar #6 skrivet: 19 januari 2006 kl. 16:59:30 »
Citat från: "hegge73"
vet inte varför det blev så många inlägg av samma det stod debug???

admin kanske kan rätta till det för jag kan inte ta bort dom..... 8O


ignorera felet, ditt meddelande kommer upp endå

Utloggad vector

beskrivning steg för steg
« Svar #7 skrivet: 19 januari 2006 kl. 21:30:09 »
angående dreving og lyddemper, les alt om vector på e-ton forum.der har jeg skrevet om mine erfaringer på dette. instruksjonsheftet sier at ventilene skal kontrolleres etter 100 mil og deretter for hver 300 mil.  klaringene skal være 0.10 mm på inn ventilene, og 0.15 mm på ut ventilene. ta ut tennpluggen og drei rundt motoren til det blåser ut tennplugghullet, da er ventilene stengt og ikke i kontakt med kammen.dette er viktig for at ventilklaringene skal bli korrekt. for å få til å dreie motoren, ta av deksel for å komme inn til variator og dreie denne rundt for hånd.

Utloggad Mr2t

beskrivning steg för steg
« Svar #8 skrivet: 19 januari 2006 kl. 21:33:42 »
vector: Ett annat finnurligt sätt är att sticka ner en skruvmejsel i tändstiftshålet, på så sett så är det lättare att se var övre, respektive nedre dödpunkt är, beroende på när mejseln vänder. =)

Utloggad vector

beskrivning steg för steg
« Svar #9 skrivet: 19 januari 2006 kl. 21:39:37 »
det er riktig, men vet du om eksosventilene er åpne eller stengt  når skrujernet kommer opp av hullet?? 8O  nei det kan man ikke være sikker på da og hvis de er åpne betyr det at kammen presser på ventilene og det går ikke å få korrekt klaring. ved å føle om det blåser ut av hullet vet man med sikkerhet at alle ventiler er stengt og altså ikke ligger på kammen da er det bare åjustere til korrekt klaring :D

Utloggad Mr2t

beskrivning steg för steg
« Svar #10 skrivet: 19 januari 2006 kl. 21:56:12 »
Givetvis får man känna med handen om det kommer kompression första gången. Men bara genom att känna om det kommer luft hjälper inte dej att få reda på var övre dödpunkten är, alltså där den måste stå omvantilerna ska ställas in. Det ser du på skruvmejseln när den börjar gå neråt igen. Så känn med handen, och andänd en skruvmejsel =)

Utloggad vector

beskrivning steg för steg
« Svar #11 skrivet: 19 januari 2006 kl. 21:59:56 »
stempelet MÅ ikke stå på absolutt toppunkt. det viktige er at kammen ikke er i kontakt med ventilene og det er den ikke når det blåser opp av tennplugghullet når stempelet er på vei opp. om stempelet er helt oppe eller delvis oppe er ikke avgjørende

 


Online just nu.

148 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Jupiter, Lunkish,
Flest online idag: 173. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Har vi någon aktiv körning i södra Sverige längre? Någon?
    23 oktober 2020 kl. 20:01:23
  • 800max: Blinkersproblem höger funkar vänster blinkar alla fyra
    16 oktober 2020 kl. 08:02:47
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd