`hmm jag vet inte riktigt vad ja ska säga allt handlar ju tydligen bara om pengar nu för tiden
ta bort räkne systemet (siffrorna) och ha kvar stjärnorna så skulle nog mycket lösa sig för om man inte vet att jag har "23" inlägg kvar tills nästa stjärna så kanske man ger fan i att kleta in "19" skit inlägg å 4 seriösa...
Citat från: Fuhok skrivet 31 december 2008 kl. 01:54:10ta bort räkne systemet (siffrorna) och ha kvar stjärnorna så skulle nog mycket lösa sig för om man inte vet att jag har "23" inlägg kvar tills nästa stjärna så kanske man ger fan i att kleta in "19" skit inlägg å 4 seriösa...Håller med.. detta var inte för att få upp min räknare..
Citat från: mackan_450 skrivet 30 december 2008 kl. 23:34:52`hmm jag vet inte riktigt vad ja ska säga allt handlar ju tydligen bara om pengar nu för tiden Jag har sagt det tidigare, men säger det igen.Jag har betalt rätt bra för detta forum, och huruvida jag alls kommer att tjäna nåt på det eller ej de närmaste åren är osäkert, jag köpte det främst för att jag själv hade nytta av forumet och att det fungerade för dåligt för att jag skulle kunna använda det! (jag själv fixade inte att vara inne på ATVCenter så som det fungerade annat än i nödfall)Då varken den tidigare ägaren, eller någon annan verkade ha varken tid eller pengar nog att fixa till funktionen så köpte jag det, och har satsat både tid och pengar på att få det att fungera bra, jag har inga som helst krav på att det skall löna sig, men det är naturligvis en förhoppning att det så småningom skall generera en viss årlig intäkt.Att då t.ex. Tarzan som själv (så vitt jag har förstått) byggt upp/driver ATVStockholm, fritt skall kunna länka till sin sajt, helt uppenbart för att driva trafik dit, anser jag vara fel, det är utan tvekan så att han gjorde det för att få egen framgång med sin hemsida/forumet och på sikt kunna öka intäkterna.Huruvida ni tror det eller ej bryr jag mig faktiskt inte speciellt mycket om, jag vet vad som gäller i detta fall.Tarzan är på intet sätt unik för att vara en person som startat en sajt/ett företag, utom på ett sätt, han ändrade sig inte för att kunna hålla sig till regelverket, inte ens trots påstötningar, vilket de flesta sajtägare/entreprenörer gör.Har de ett genuint intresse för ämnet och forumet så fortsätter de att vara aktiva, men håller sig till regelverket.Har de ett större intresse för sin egen sajt/affärsverksamhet så lämnar de iställer forumet, det som gjorde Tarzan unik var att han instället försökte sabotera i detta forum, vilket är mycket ovanligt.Det finns dock en bok i ämnet, "Gerillaföretagaren", där man kan läsa allt om hur man utnyttjar andra maximalt för egen vinning.Huvudorsaken till att jag inte tillåter länkar i sgnaturer för företag, eller konkurrerande sajter (sajter om ATV som säljer annonsplatser och driver egna diskussionsofrum) är att det genererar en hel del inlägg som inte huvudsakligen skrivs för att bidra med nåt i forumet, utan primärt för att driva trafik till den egna sajten, vilket ofta innebär att det är dålig kvalitet på inläggen, de skrivs bara för att få in länkarna i aktiva trådar.Jag tillåter länk till konkurrerande sajter i Profilen (jordgloben under avataren) både för företag och andra kommersiella eller konkurrerande sajter.Jag tillåter även att man i sin signatur skriver att man "Driver ATVImport AB" om detta är fallet, eller "Medlem i ATVStockholm" om man är det, men jag tillåter inte länkar.Jag tillåter heller inte länkar i inlägg till det egna företagets hemsida, om det inte är relevant i den tråd det sker, och inte sker i majoriteten av de inlägg som personen skriver.Man ser rätt snart när en medlem skriver primärt för egen vinnings skull, så det är inte särskilt svårt att hålla koll på den delen.Avslutningsvis vill jag säga att jag drivit forum i över 5 år, och jag har sett "alla" sätt som man kan utnyttja forum för att marknadsföra sin egen sajt eller sina egna affärer, jag har förståelse för att sånt sker, men jag accepterar det inte i de forum jag driver, dels för att det oftast förämrar kvaliten på inläggen (dolt spam) och dels för att det minskar mitt företags möjligheter att ta betalt för annonsplatserna.Till er som bekymrar er över att inte kunna länka till era atvföreningars hemsidor vill jag bara säga:Om det finns en hemsida för t.ex. ATVstockholm, så är det inte speciellt svårt att googla fram den, man behöver inte länka till sidan, att hålla på och tjafsa om det här med länkningen i signaturer är inget annan än svammel.Jag behöver ha ett regelverk som är klart och inte kan missförstås, och jag anser att regeln att man i sin signatur inte får länka till kommersiella eller konkurrerande sajter är rätt enkel att förstå och följa.