Jag ska ha ett som är mellan 14-18 amp, och de är för stora så de passar inte i hållaren under sadeln...Jag skulle vilja veta vilka batterier som sitter under sadeln på de övriga medlemmarnas 350`s.Någon som har lust att hjälpa mig med det, ska köpa ett imorgon isåfall.
Citat från: g-power skrivet 29 december 2008 kl. 23:51:30Jag ska ha ett som är mellan 14-18 amp, och de är för stora så de passar inte i hållaren under sadeln...Jag skulle vilja veta vilka batterier som sitter under sadeln på de övriga medlemmarnas 350`s.Någon som har lust att hjälpa mig med det, ska köpa ett imorgon isåfall.Batteriet som sitter orginal i min Raptor 350 är ett "YUASA YTZ 10 S"Är inne på mitt andra batteri nu på ett år så jag vet inte om orginal är mycket bättre än t.ex biltemas. När jag köpte nytt i våras har jag för mig jag fick ge ca 1200 för det, så nästa gång skall jag prova biltema batteri
Citat från: W3D3R skrivet 30 december 2008 kl. 00:12:23Citat från: g-power skrivet 29 december 2008 kl. 23:51:30Jag ska ha ett som är mellan 14-18 amp, och de är för stora så de passar inte i hållaren under sadeln...Jag skulle vilja veta vilka batterier som sitter under sadeln på de övriga medlemmarnas 350`s.Någon som har lust att hjälpa mig med det, ska köpa ett imorgon isåfall.Batteriet som sitter orginal i min Raptor 350 är ett "YUASA YTZ 10 S"Är inne på mitt andra batteri nu på ett år så jag vet inte om orginal är mycket bättre än t.ex biltemas. När jag köpte nytt i våras har jag för mig jag fick ge ca 1200 för det, så nästa gång skall jag prova biltema batteri Okej, men jag har tagit måtten på BILTEMAS batterier och inget stämmer överens med mina mått som jag har på mitt nuvarande batteri. Men jag måste ju ha ett batteri idag, så frågan är vart inhandlar jag det & om det är nu för stort hur gör jag då? Det vore ju tråkigt att "såga" upp plasten så att det får plats.../Gustav
Citat från: g-power skrivet 30 december 2008 kl. 05:52:52Citat från: W3D3R skrivet 30 december 2008 kl. 00:12:23Citat från: g-power skrivet 29 december 2008 kl. 23:51:30Jag ska ha ett som är mellan 14-18 amp, och de är för stora så de passar inte i hållaren under sadeln...Jag skulle vilja veta vilka batterier som sitter under sadeln på de övriga medlemmarnas 350`s.Någon som har lust att hjälpa mig med det, ska köpa ett imorgon isåfall.Batteriet som sitter orginal i min Raptor 350 är ett "YUASA YTZ 10 S"Är inne på mitt andra batteri nu på ett år så jag vet inte om orginal är mycket bättre än t.ex biltemas. När jag köpte nytt i våras har jag för mig jag fick ge ca 1200 för det, så nästa gång skall jag prova biltema batteri Okej, men jag har tagit måtten på BILTEMAS batterier och inget stämmer överens med mina mått som jag har på mitt nuvarande batteri. Men jag måste ju ha ett batteri idag, så frågan är vart inhandlar jag det & om det är nu för stort hur gör jag då? Det vore ju tråkigt att "såga" upp plasten så att det får plats.../GustavDu har måtten på batteriet.... mät även lådan om du får plats med ett något större batteri....åk till biltema och leta upp ett batteri som ligger inom toleransen du fått fram.....Eller så åker du till en MC-handlare med det gamla batteriet så hjälper dom dig //Nonne
Jo visst kunde jag köpa något större, men det går inte för det är för litet utrymme. Alla Biltemas batterier i 18A är för stora Har iofs nu kollat upp att ett original batteri kostar runt 1000kr, men då måste jag beställa det. Problemet är att jag skulle behöva det idag! :
Citat från: g-power skrivet 30 december 2008 kl. 08:36:10Jo visst kunde jag köpa något större, men det går inte för det är för litet utrymme. Alla Biltemas batterier i 18A är för stora Har iofs nu kollat upp att ett original batteri kostar runt 1000kr, men då måste jag beställa det. Problemet är att jag skulle behöva det idag! :Är orginal batteriet på 18ah?? //Nonne
Konstigt att Yamaha bara har 10 ah ..... Kinamotorn kanske går trögare