Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Är motorn stöt känslig undertill?  (läst 1763 gånger)

Utloggad g-power

Är motorn stöt känslig undertill?
« skrivet: 20 december 2008 kl. 05:50:00 »
Är motorn stöt känslig undertill? För domkraftstryck osv...
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck ;)
Arbetar som frilansfotograf...

Utloggad E-Fire

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #1 skrivet: 20 december 2008 kl. 08:58:19 »
Har ingen aning men personligen skulle jag aldrig lyfta hojen med domkraften mot motorn.
Hoppas inte du lyfter så på bilen.
Dinli 450ss 08:a
Goes 520 4x4 07:a(såld)
SMC CBW 250 05:a (Såld)

Utloggad g-power

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #2 skrivet: 20 december 2008 kl. 09:38:26 »
Nej det gör jag inte, men vi lyfte på ramdelen, så det borde inte vara så farligt...

Det var vid test repan då min växel låste sig på den 6:e växeln, & nu går det inte att växla ner ???!!!  :cry:
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck ;)
Arbetar som frilansfotograf...

Utloggad Pirre Mud

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #3 skrivet: 20 december 2008 kl. 09:52:26 »
Nej det gör jag inte, men vi lyfte på ramdelen, så det borde inte vara så farligt...

Det var vid test repan då min växel låste sig på den 6:e växeln, & nu går det inte att växla ner ???!!!  :cry:


Har du gjort service??? Byt olja och sånt typ?
Raptor 700 -07 Grå "Vörgus Edition"
Can Am Renegade 800 -09 "Vörgus Edition"


Utloggad LAHA

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #4 skrivet: 20 december 2008 kl. 09:59:12 »
Jag tror inte ett oljebyte hjälper här, det blir till att riva motorn för att få svar  :(
Can Am Spyder RS

Utloggad Cummins

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #5 skrivet: 20 december 2008 kl. 11:34:03 »
Hur uppenbarade sej låsningen, var det ett klonkande ljud eller inget,  gick kopplingen trögt seg eller var allt som vanligt. Var det nått före som du reflekterade som aldrig har hänt förr vid senaste körningen. Allting sånt där kan hjälpa oss. Ställ dej bakom maskin ta tag i grabben och rycka maskin framåt bakåt får du fram nått ljud som inte ska vara där eller låter allt normalt förutom att kedjan hoppar. Kollade på sprängskis på motorn och har en aning om vad som kan vara felet.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dä ni.

Utloggad g-power

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #6 skrivet: 20 december 2008 kl. 11:47:42 »
Hur uppenbarade sej låsningen, var det ett klonkande ljud eller inget,  gick kopplingen trögt seg eller var allt som vanligt. Var det nått före som du reflekterade som aldrig har hänt förr vid senaste körningen. Allting sånt där kan hjälpa oss. Ställ dej bakom maskin ta tag i grabben och rycka maskin framåt bakåt får du fram nått ljud som inte ska vara där eller låter allt normalt förutom att kedjan hoppar. Kollade på sprängskis på motorn och har en aning om vad som kan vara felet.

När jag körde till polaren som skulle hjälpa mig med a-armsbytet & resten av delarna så kändes det som växeln hoppade ur ett par gånger på motorvägen. När själva detta hände när växeln fastnade så hördes inget ovanligt, inget klonkande eller dylikt.

Vad tror du att det är då?
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck ;)
Arbetar som frilansfotograf...

Utloggad Cummins

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #7 skrivet: 20 december 2008 kl. 12:03:31 »
Okej så växeln åkte ur några gånger, hur gjorde du för att få tillbaka växeln då.?  Jag har ett förslag men vill veta mera om några saker först.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dä ni.

Utloggad g-power

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #8 skrivet: 20 december 2008 kl. 12:40:52 »
Inte åkte ur direkt utan hackade till mer... Men även polaren tyckte att det var svårt att få i växlarna precis innan det hände.

Berätta gärna vad du tror att det är.
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck ;)
Arbetar som frilansfotograf...

Utloggad Cummins

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #9 skrivet: 20 december 2008 kl. 13:03:51 »
Hur känns växelpedalen, går den att röra upp-ner, klickar det till om du försöker att lägga i nästa växel eller fjädrar den tillbaka. Funkar kopplingen som den ska. Det finns en sak inne i lådan som håller varje växel på plats, så den håller sej kvar där så att säga. Jag säger inget mera nu utan väntar på ditt svar.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dä ni.

Utloggad g-power

SV: Är motorn stöt känslig undertill?
« Svar #10 skrivet: 20 december 2008 kl. 15:37:21 »
Nu har det skitit sig rejält!!!


Jag lämnar in motorn till "Olsson" nästa vecka, så får den plockas isär och fixas...  :cry:   :cry:   :cry:
« Senast ändrad: 20 december 2008 kl. 20:00:09 av g-power »
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck ;)
Arbetar som frilansfotograf...

 


Online just nu.

154 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
lasse, Tripod, rudolphi, Bigfoot, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 193. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme