I mitt fall fick jag köpa Spydern 10 000 kr under listpriset, så jag kan väl förstå om de är dyra på servicen...Som det ser ut kommer jag att ha god användning av garantierna, så att riskera att bli av med dessa för att spara x antal hundra kronor/sevice vore extremt dumt.Redan nu har de beställt en ny bakre dämpare (läcker olja), gasreglaget kärvar, vilket de försökt fixa (utan resultat), slutar antagligen med ett nytt gasreglage/nya vajrar, nitarna som håller värmesköldarna på avgassystemet sitter inte ordentligt, detta gör att sköldarna vibrerar, de har beställt nya nitar, men frågar ni mig tror jag att det hinner bli hål i plåten innan de har bytt nitar, vilket troligen resulterar i att de får byta hela avgassystemet efter grenröret...
Citat från: Rickard Marklund skrivet 14 maj 2011 kl. 10:22:59I mitt fall fick jag köpa Spydern 10 000 kr under listpriset, så jag kan väl förstå om de är dyra på servicen...Som det ser ut kommer jag att ha god användning av garantierna, så att riskera att bli av med dessa för att spara x antal hundra kronor/sevice vore extremt dumt.Redan nu har de beställt en ny bakre dämpare (läcker olja), gasreglaget kärvar, vilket de försökt fixa (utan resultat), slutar antagligen med ett nytt gasreglage/nya vajrar, nitarna som håller värmesköldarna på avgassystemet sitter inte ordentligt, detta gör att sköldarna vibrerar, de har beställt nya nitar, men frågar ni mig tror jag att det hinner bli hål i plåten innan de har bytt nitar, vilket troligen resulterar i att de får byta hela avgassystemet efter grenröret...Lite nyfiken är jag...Har du köpt en flong ny Spyder?Vi har en Rs-s -10 och har inte haft ett enda fel än så länge.Den har nyss passerat 200 mil och varit in på en service,den gick på 2995:- Fast pris inkl filter och oljor.Servon ska in och bytas på begäran av BRP.
Så skulle man ha det, att kunderna betalade ett högt pris för att ha kvar mig nära, istället för att ha pressen på mig som företagare att leta sätt att göra jobbet snabbare och med lägre inköpspris på ingående detaljer.Se till att verkstan har de verktyg som krävs för att underlätta maximalt.Oljesug, lyft, drivna verktyg och ordning och reda, allt som krävs för att göra jobbet, inte mer, inte mindre.Har man specialverktyg som krävs vid en viss service så ska de finnas nära till hands.Sen får man väl hoppas att ÅF eller service stället inte är så dumma att de använder samma olja som de säljer, tänker då på att ÅF köper in fat med olja och inte små flaskor som hör hemma i butiken.