Timdebiteringen var ju normal, och att klaga på tidsåtgången är inte heller befogat för det kanske tar den tiden då det ju skulle göras extrajobb utöver servicen. Och alla jobbar inte som robotar heller vilket man inte kan kräva. Det man däremot kan kräva är en uppskattning om kostnaden före man lämnar in maskinen. Då kan man som konsument göra ett aktivt val att antingen lämna in den, ringa till andra ställen eller göra det själv. Så funkar det med allting. Jag har aldrig behövt leja bort nånting, jag ser till att vara självständig och lära mig det jag inte kan så att jag klarar mig utan hjälp. Då sparar man som mest!
Citat från: Oskar P skrivet 17 februari 2011 kl. 10:34:13Timdebiteringen var ju normal, och att klaga på tidsåtgången är inte heller befogat för det kanske tar den tiden då det ju skulle göras extrajobb utöver servicen. Och alla jobbar inte som robotar heller vilket man inte kan kräva. Det man däremot kan kräva är en uppskattning om kostnaden före man lämnar in maskinen. Då kan man som konsument göra ett aktivt val att antingen lämna in den, ringa till andra ställen eller göra det själv. Så funkar det med allting. Jag har aldrig behövt leja bort nånting, jag ser till att vara självständig och lära mig det jag inte kan så att jag klarar mig utan hjälp. Då sparar man som mest!Göra själv är ju inte så svårt men då gäller inte garantin. Eller?
allt måste inte effektiviseras och stressas upp.. folk mår dåligt av stress, men sånt fattar sällan chefer som gärna inför system som tidsstämpling och 5s och skit..billigast är inte alltid bäst, den billigaste verkstan kanske inte är lika noggran eller så kanske dom inte har lika kunnig personal, tid är inte allt!
Citat från: Oskar P skrivet 10 maj 2011 kl. 22:59:47allt måste inte effektiviseras och stressas upp.. folk mår dåligt av stress, men sånt fattar sällan chefer som gärna inför system som tidsstämpling och 5s och skit..billigast är inte alltid bäst, den billigaste verkstan kanske inte är lika noggran eller så kanske dom inte har lika kunnig personal, tid är inte allt!lycka till att driva företag med den inställningen.tror inte du vet vad 5S är.... det är nämligen inte cheferna som inför det utan de anställda, de tar själva fram en mall för hur t.ex arbetsplatsen ska se ut.tid ÄR pengar, hade du egetföretag så skulle det nog låta lite annorlunda, jag anser att man ska få betalt efter prestation och inte efter om man är på plats eller inte, presterar man inte så är man en kostnad.Det är i allas intresse att alla på arbetsplatsen drar sitt strå till stacken, då flyter allt på utan problem.Du får tidsstämpling att låta som nåt dumt! helt obegripligt....Hur ska man annars kunna göra en beläggningsplan för att se till att man inte blir överbelagd med jobb,man kan ju inte lova en massa lev.tider utan att VETA om man hinner eller inte... vilket ÖKAR stressen för alla.
Citat från: Pontus™ skrivet 11 maj 2011 kl. 13:20:54Citat från: Oskar P skrivet 10 maj 2011 kl. 22:59:47allt måste inte effektiviseras och stressas upp.. folk mår dåligt av stress, men sånt fattar sällan chefer som gärna inför system som tidsstämpling och 5s och skit..billigast är inte alltid bäst, den billigaste verkstan kanske inte är lika noggran eller så kanske dom inte har lika kunnig personal, tid är inte allt!lycka till att driva företag med den inställningen.tror inte du vet vad 5S är.... det är nämligen inte cheferna som inför det utan de anställda, de tar själva fram en mall för hur t.ex arbetsplatsen ska se ut.tid ÄR pengar, hade du egetföretag så skulle det nog låta lite annorlunda, jag anser att man ska få betalt efter prestation och inte efter om man är på plats eller inte, presterar man inte så är man en kostnad.Det är i allas intresse att alla på arbetsplatsen drar sitt strå till stacken, då flyter allt på utan problem.Du får tidsstämpling att låta som nåt dumt! helt obegripligt....Hur ska man annars kunna göra en beläggningsplan för att se till att man inte blir överbelagd med jobb,man kan ju inte lova en massa lev.tider utan att VETA om man hinner eller inte... vilket ÖKAR stressen för alla.fan dig skulle jag inte vilja jobba med..jag vill ta det lungt och inte känna stress, och jag vill inte driva eget!