varför servar ni inte själva,, Köp en plastfickebok och så spar ni kvitton på varje service ni gör och dokumenterar noga, olja, filter bromsklossar etc. när någon köper maskin av mig så kan jag visa allt jag gjort. Personligen så tror jag man gör ett minst lika bra jobb själv. Man har ju hört en del spökhistorier om auktoriserade verkstäder som ställt ventilspelet tvärtom ex.
Citat från: farmarn skrivet 5 januari 2009 kl. 22:26:56varför servar ni inte själva,, Köp en plastfickebok och så spar ni kvitton på varje service ni gör och dokumenterar noga, olja, filter bromsklossar etc. när någon köper maskin av mig så kan jag visa allt jag gjort. Personligen så tror jag man gör ett minst lika bra jobb själv. Man har ju hört en del spökhistorier om auktoriserade verkstäder som ställt ventilspelet tvärtom ex.Garantin gäller inte då, i alla fall intepå min maskin. Därefter så servar jag givetvis själv.
Hej alla!Har precis hämtat min Polaris Sportsman 800 från min ÅF i Frövi. Den har gått 50 timmar och det var dags för 1:a servicen. En tändkabel byttes, samt en omkoppling av helljuset gjordes (så att alla tre lamporna lyser vid helljus). Utöver detta byttes alla oljor och filter som sig bör. Nu till saken:Materialkostnad: 1186 kronorArbetskostnad: 3150 kronor!TOTALT 4336 kr Enligt min ÅF tar de 600 kr/timme, alltså har de gjort lite mer än 5 timmar på maskinen.Har haft en Sportman 500 EFI och den kostade cirka 1800 kr att serva första gången på samma ställe.Vad är era erfarenheter? Är inte detta ett hutlöst pris, eller ska det kosta så här mycket? Till och med min bil är billigare att lämna till en VW-verkstad!Tacksam för era synpunkter.MvhAnders
Garantin gäller inte då, i alla fall intepå min maskin.