HUTLÖST dyrt ..Olja och filter bör man byta på MAX 1 timma tycker jagOmkopplaren vet jag inte hur det ser ut eller om dom tagit loss massa kåpor o dyl. tiden går fort..Matrialkostnaden oljor o filter inte billigt men Det bör du väl kunna kolla upp vad det kostar i matrialhos andra åf ??Tändkablen bör väl gå på garanti ??och ifs kostar den inte så mycket heller..Tycker du skall ringa till nogon annan och jämföra det hutlösa priset..// nesse
Citat från: Nesse skrivet 9 december 2008 kl. 21:23:37HUTLÖST dyrt ..Olja och filter bör man byta på MAX 1 timma tycker jagOmkopplaren vet jag inte hur det ser ut eller om dom tagit loss massa kåpor o dyl. tiden går fort..Matrialkostnaden oljor o filter inte billigt men Det bör du väl kunna kolla upp vad det kostar i matrialhos andra åf ??Tändkablen bör väl gå på garanti ??och ifs kostar den inte så mycket heller..Tycker du skall ringa till nogon annan och jämföra det hutlösa priset..// nesseOmkopplaren var inget stort jobb tydligen. Ringde och kollade på ett annat ställe och MAX 2000 kr för service och allt därtill. Lite dyrare för att det är en TWIN men det kan jag förstå. Problemet är bara att den andra verkstaden är för långt bort och att jag redan gjort servicen hos företaget i Frövi... Tändkabeln kostade runt 95 kr, så det är väl okej, men det som stör mig så in i h-vete är timdebiteringen: 3150 kr!Kommer aldrig mer att köpa eller lämna något för service i Frövi igen utan att kolla först!
Det enda ni kan klaga på är tiden, timdebiteringen ska ni nog inte gnälla på!Ni kräver själv en lön, och det gör garanterat de som utför eran service oxo, därtill skall sociala avgifter betalas, skatt och moms. Det som blir kvar skall täcka omkostnaderna för lokaler och dess driftkostnader + de verktyg som krävs att utföra service, och specialverktygen som krävs för diverse reparationer. För att inte tala om den datautrustning som krävs idag för nyare maskiner. Och sist men inte minst så skall det bli ett litet netto oxo för kommande investeringar + att de anställda gärna vill ha en jullunch!Timpenningen är i allra högsta normal!Men serva på själv ni..........