Japp har varit in där en hel del, servat min smc etc. Har du koll på vad de drar vid landsvägskörning? samt om de finns färdiga vinchar, plogar som bara är att sätta dit?
Jo är medveten att det är klurigt. Å andra sidan har jag tänkt mig att de ska vara en cross 450 för de lär väl dra runt 0,6-0,7 sedan får man sätta på snökedjor på alla däcken när man ska ploga. De borda ju funka även om de inte är optimalt. Hade tänkt mig dinli, hyosung eller beggad sukka eller yamaha. Borda ju finnas plogsatser till dem?
Vet att du får ett h-vete om du ska försöka ploga ett par dm med enbart bakhjulsdrift. Tänk baraall snö som sitter kvar kvar på bladet/under, väger tungt när du sen lyfter plogen å ska backa så har du knappt markkontakt med bakhjulen. Gräv gräv Vet för att jag testade med min
Vet inte om det bara är jag, men jag tycker inte att förbrukningen ska spela in på val av maskin, Köp det som känns bäst och är roligast, de flesta ligger runt litern beroende på belastning, en liten maskin får jobba hårdare vid t.ex snöskottning än en stor, Nä köp den roligaste maskinen du kan hitta som passar din inköpsbudget....åker man 3dagar i veckan istället för 4 så jämnar kostnade ut sig.De flesta säger : jag ska bara köra ved i skogen inte behöver jag nåt större! men efter nåt år när de byter så är det oftast till en störremaskin. varför?jag har aldrig sett en fyrhjuling som ett substitut till bilen, utan en hobby därför hakar jag inte upp mig på förbrukningen.Vill man åka billigt till t.ex jobbet så är det nog bättre att köpa en liten bil än en fyrhjuling.HELLRE HA ÄN ATT ÖNSKA SIG!