volvo däremot sitter man som en kung
Skola.. går industri utbilding
Citat från: bjursell skrivet 2 februari 2009 kl. 00:45:01Skola.. går industri utbilding Gå maskin inriktningen, lättare att få jobb, bättre betalt än svets (i sverige).
Citat från: AtvNerd skrivet 2 februari 2009 kl. 04:38:05Citat från: bjursell skrivet 2 februari 2009 kl. 00:45:01Skola.. går industri utbilding Gå maskin inriktningen, lättare att få jobb, bättre betalt än svets (i sverige).Av egen erfarenhet skulle jag säga tvärt om...... gick maskin själv men skola snabbt om mig till licenssvetsare och höjde min lön 5-6000:- (detta var i början på 90talet) För att tjäna pengar som sversate så är det pinne,tig och gas som gäller.... Industrirörmontör Om man sedan tittar på arbetsmarknaden i dag så saknas det svetsare och för få utbildar sig alltså ingen risk att bli arbetslös någon längre tid......Men visst tycker man om att stå på samma ställe dag ut och dag in och tillveka samma bitar i stora satser så är det maskin inriktning som gäller Jobbade själv som svarvare / fräsare (fler.op ) i hela 6veckor innan jag bad chefen fara åt hel... på dom 6veckorna hade jag gjort 2 olika bitar i satser om 55000st (vill inte kalla det jobb att trycka på en knapp och byta bitar ) P.s 90% av jobben jag haft som svetsare har varit i sverige och kan garantera att jag tjänat bra mycket mer än mina gamla skolkamrater som fortfarande står bakom sin svarv/fräs....... //Nonne