Citat från: TAZ skrivet 18 november 2008 kl. 20:01:42de blir bekvämare att stå up, och så kan man få styret lite framåt oxå, villket ger en mer plats att röra sig över sadeln och då kan du köra bättre. dessutom så får du mer plats om du skjusar om man nu vill göra det! ungefär 5 cm hög styrhöjjare brukar vara lagom tycker jag! så sätter man den så den står rakt upåt då får man styret lite längre framåt!! de är de bästa moddet du kan göra på din quad! höjer man för mycke o flyttar för mycke framåt så blir de tung styrt och man svänger långsammare! (tror inte quadmaster håller med, han kör med 12 cm om jag inte mins fel : fast han verkar kunna köra ändå )om du köper styrhöjare passa på att köpa fatbar då med!10-12 cm högre är mitt styre än original nu (höjare och styre tillsammans) det blir skönare att köra bana , blir inte lika slut i ryggen längre som när man åkte med original. höjaren kostade 750:- på lockners bil o motor om jag inte minns fel..gammal bild:
de blir bekvämare att stå up, och så kan man få styret lite framåt oxå, villket ger en mer plats att röra sig över sadeln och då kan du köra bättre. dessutom så får du mer plats om du skjusar om man nu vill göra det! ungefär 5 cm hög styrhöjjare brukar vara lagom tycker jag! så sätter man den så den står rakt upåt då får man styret lite längre framåt!! de är de bästa moddet du kan göra på din quad! höjer man för mycke o flyttar för mycke framåt så blir de tung styrt och man svänger långsammare! (tror inte quadmaster håller med, han kör med 12 cm om jag inte mins fel : fast han verkar kunna köra ändå )om du köper styrhöjare passa på att köpa fatbar då med!