Lättaste sättet är nog att beställa ett QMAX rullgas frånwww.atvhuset.se tex för det passar rakt av och du behöver inte korta eller hålla på med nipplar och sånt.Du gängar bara lös wire justeringen från tumgasen och gängar på den i QMAX rullgasen och kollar vilket hål nippeln ska in i och vipps så är det klart.Mycket enkelt.Ps.QMAX rullgas finns att köpa på fler ställen åxå än atvhuset
HEHE Hoppa på du, om du nu inte väger 150 kilo eller mer.Hänger på många "finmärken" med min dinli i väldigt guppig terräng. Jag har en dinli nitro dämpare bak.med 0 i komp och ca 7-8 i retur och väger ca 80 kilo har även spänt fjädern till ca 1,5-2 cm mellan övre spännringen till toppen på gängorna. (gillar att den är lite hårdare i fjädringen då jag vill ha markfrigång)Så jag säger hoppa. (vad andra säger, blir säkert inte samma som mig, men då äger dem säkert heler ingen dinli) /Henke
[Nej, jag är inte något fetto. Är 193 cm och väger 87 kilo. Ska testa och ställa om fjädringen så fort jag fått hem quaden. Hur funkar det att köra med Dinli på vintern? Något speciellt man ska tänka på, eller funkar grundinställningra på förgasare o.s.v. även på vintern?