har köpt en hotkam steg2 till min 350, är det nog som har bytt på sin och kan ge en enkel instruktion?det ger sig säkert när jag börjar titta på det, men kanske sparar mig lite arbete om någon vill dela med sig...
jag valde själv att lämna bort det (500:- inslipat och klart)men om du laddar ner manualen till yamaha warior så står det hur du gör.du behöver en spännare att pressa ur ventilfjädrarna samt en glid hammare att slår ur kammen med.
Citat från: chriz78 skrivet 13 november 2008 kl. 11:28:51har köpt en hotkam steg2 till min 350, är det nog som har bytt på sin och kan ge en enkel instruktion?det ger sig säkert när jag börjar titta på det, men kanske sparar mig lite arbete om någon vill dela med sig...Jag har min inlämnad på topplocksverkstan, men jag rev allting själv efter warriorns manual. Det var riktigt bra ... stog precis steg för steg hur man skulle göra.
Skicka ett PM till mig med din mail adress så skall jag maila den jag har till dig
Eller gå in på http://maxmekker.com/ o ladda ner den
Vilken effekt blir det av att byta den?
Citat från: g-power skrivet 17 november 2008 kl. 18:37:06Vilken effekt blir det av att byta den?Vet inte ännu... Nu har jag lämnat in toppen för portning ,bytat kolv och monterat ny kam.... allt skall väl testas nu i helgen om det går som planerat