Någon som vet % av antal reggade dödsolyckor MC vs ATV? Finns ju bra många motorcyklar trots allt
Där är det ju svart på vitt.Inga trafikrelaterade fyrhjulingsolyckor med reggade hjulingar 2008 och 5% 2007 och 4% 2007.Motsvarande 95% resp. 96% av olyckorna var på 2 hjuliga M.Och då skall man förbjuda dom i trafiken?
Motormännen har ingen makt att ändra lagen.Det är regeringen och/eller vägverket som sköter den delen.
Citat från: Rickard Marklund skrivet 14 november 2008 kl. 15:11:16Motormännen har ingen makt att ändra lagen.Det är regeringen och/eller vägverket som sköter den delen.Ja vi hoppas att du har rätt där, Men OM dom får igenom det så tror jag det inte blir färre maskiner på gatorna ändå. Utan antalet dödsfall ökar med att alla blinkers och lampor försvinner.
Ja jag har ju terräng reggad. Fast har fram/bak lyse, Men inga blinkers. Tycker inte man behöver blinkers om man bor i en små stad som t.ex. Hedemora. Men om vi snackar sthlm och gbg så måste man nog det, Här går det perfa med handen/benet.
Citat från: Motoya skrivet 14 november 2008 kl. 15:36:44Ja jag har ju terräng reggad. Fast har fram/bak lyse, Men inga blinkers. Tycker inte man behöver blinkers om man bor i en små stad som t.ex. Hedemora. Men om vi snackar sthlm och gbg så måste man nog det, Här går det perfa med handen/benet. Har hört att man får körkortet på köpet om man köper en dubbel special med extra allt på Lappens
... dubbel special med extra allt på Lappens