Citat från: Olle_deak skrivet 13 november 2008 kl. 21:48:05Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:47:05Citat från: Olle_deak skrivet 13 november 2008 kl. 21:42:54Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:32:37OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.Ja, ni förstår jag bra mycket bättre vad du menar. Men jag tror däremot att en liten jävla Kymco som är så smala det bara går och med crossdäck. att dom lär nog gå upp på två hjul innan en bil går upp på ställ.Men visst, när vi snackar en sänkt, breddad med riktiga däck, då är det skillnad. Men dom fyhjulingarna är det ju inget fel på, förutom att det dom oftast är Raptorer.. Haha, vad nu då ? tog du åt dig av Raptor skämtet ? :Men du måste ju hålla med om att dom är som en stor Traktor hahahaNja stor traktor vet jag inte, möjligtvis liten extremt snabb traktor
Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:47:05Citat från: Olle_deak skrivet 13 november 2008 kl. 21:42:54Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:32:37OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.Ja, ni förstår jag bra mycket bättre vad du menar. Men jag tror däremot att en liten jävla Kymco som är så smala det bara går och med crossdäck. att dom lär nog gå upp på två hjul innan en bil går upp på ställ.Men visst, när vi snackar en sänkt, breddad med riktiga däck, då är det skillnad. Men dom fyhjulingarna är det ju inget fel på, förutom att det dom oftast är Raptorer.. Haha, vad nu då ? tog du åt dig av Raptor skämtet ? :Men du måste ju hålla med om att dom är som en stor Traktor hahaha
Citat från: Olle_deak skrivet 13 november 2008 kl. 21:42:54Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:32:37OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.Ja, ni förstår jag bra mycket bättre vad du menar. Men jag tror däremot att en liten jävla Kymco som är så smala det bara går och med crossdäck. att dom lär nog gå upp på två hjul innan en bil går upp på ställ.Men visst, när vi snackar en sänkt, breddad med riktiga däck, då är det skillnad. Men dom fyhjulingarna är det ju inget fel på, förutom att det dom oftast är Raptorer..
Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:32:37OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.Ja, ni förstår jag bra mycket bättre vad du menar. Men jag tror däremot att en liten jävla Kymco som är så smala det bara går och med crossdäck. att dom lär nog gå upp på två hjul innan en bil går upp på ställ.Men visst, när vi snackar en sänkt, breddad med riktiga däck, då är det skillnad. Men dom fyhjulingarna är det ju inget fel på, förutom att det dom oftast är Raptorer..
OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.
Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 20:49:39Nä jag har bara kört ca 2500 mil på väg så jag vet ingenting om att köra hjuling, men du verkar ha jättemycket erfarenhet av det, hur många år har du haft körkort? Man kan ju undra när du skriver det du skriver.Jag har inget körkort, jag har tävlingslicens.
Nä jag har bara kört ca 2500 mil på väg så jag vet ingenting om att köra hjuling, men du verkar ha jättemycket erfarenhet av det, hur många år har du haft körkort?
Citat från: Olle_deak skrivet 13 november 2008 kl. 20:53:50Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 20:49:39Nä jag har bara kört ca 2500 mil på väg så jag vet ingenting om att köra hjuling, men du verkar ha jättemycket erfarenhet av det, hur många år har du haft körkort? Man kan ju undra när du skriver det du skriver.Jag har inget körkort, jag har tävlingslicens.Varför yttrar man sig i denna tråd när man ens inte har körkort...... Särskillt om man är för ett förbud... Detta är en tråd som är emot ett förbud men det har du kanske inte fattat
E det nå som vet hur många som dör i mc-olyckor varje år?? Det måste vara många fler som dör i mc-olyckor än hjulings-olyckor varje år
Det finns väl knappast NÅGOT fordon som är lättare att köra än en ATV, till och med ungar lär sig köra fyrhjuling innan de kan cykla.Det finns inga som helst risker med ATV i trafiken förutom de risker som föraren förorsakar - och de riskerna skulle sannolikt samme förare skulle förorsaka oavsett fordon.Som "oskyddad" trafikant är det en större risk att befinna sig i trafiken på en ATV än inuti en bil, att cykla, köra moped eller MC bör dock vara ännu farligare.
Säga att om, men bara om det här förslaget går igenom. Och man inte får köra på gatorna. Vad sägs som att vi ALLA träffas och åker till motormännens huvudkontor och så hitttar vi på något litet bus