Kravet på vilka maskiner som får räggas borde bli bättre tycker jag. Vissa maskiner som direkt blir vägreggade i Sverige är ju rent livsfarliga att köra
Om jag förstår dig rätt så menar du alltså att man ska ha en utbildning som lär folk burka i kurvorna, Tror du man lär sig köra med ställ och vänsterbromsning när man tar bilkörkort åxxå då eller.... Du måste förstå att man inte förutsätter att alla kör som det gäller tävling i trafiken, men som man känner sig själv känner man kanske andra. : Jag kör min Raptor sänkt, breddad och med vägdäck samt att jag alltid har antingen komplett skyddsväst eller MC kläder med inbyggda skydd och skulle vilja se den bil som har samma väghållning och bromskapacitet.....
borde man inte förbjuda alla bilar som har sämre väghållning än en Formel 1 bil också ?Självklart är en tävlingsmaskin stadigare, men varför jämnföra med dem?Det är väl inte direkt tänkt att man ska race:a på gatan?Tycker att kraven för att få regga maskiner borde höjas, men tror inte på ett generellt förbud.
Nä jag har bara kört ca 2500 mil på väg så jag vet ingenting om att köra hjuling, men du verkar ha jättemycket erfarenhet av det, hur många år har du haft körkort?
Vad är det du undrar? Jag undrar hur du kan vara expert på vägkörning och körkortsfrågor när du inte ens har körkort, tävlingslicens fick min grabb när han var 14..... Jag försvarar absolut inte skräpmaskinerna som kommer från bla Kina utan värnar om min rätt att få ha min hobby och mitt fritidsintresse i fred från en massa självutnämda experter
OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.
Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:32:37OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.Ja, ni förstår jag bra mycket bättre vad du menar. Men jag tror däremot att en liten jävla Kymco som är så smala det bara går och med crossdäck. att dom lär nog gå upp på två hjul innan en bil går upp på ställ.Men visst, när vi snackar en sänkt, breddad med riktiga däck, då är det skillnad. Men dom fyhjulingarna är det ju inget fel på, förutom att det dom oftast är Raptorer..
Citat från: Olle_deak skrivet 13 november 2008 kl. 21:42:54Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:32:37OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.Ja, ni förstår jag bra mycket bättre vad du menar. Men jag tror däremot att en liten jävla Kymco som är så smala det bara går och med crossdäck. att dom lär nog gå upp på två hjul innan en bil går upp på ställ.Men visst, när vi snackar en sänkt, breddad med riktiga däck, då är det skillnad. Men dom fyhjulingarna är det ju inget fel på, förutom att det dom oftast är Raptorer..
Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:47:05Citat från: Olle_deak skrivet 13 november 2008 kl. 21:42:54Citat från: LAHA skrivet 13 november 2008 kl. 21:32:37OK! Då ska jag förklara så du förstår. Om man ska svänga i hög hastighet med en fyrhjuling så behöver man burka, i samma hastighet och i samma kurva med en bil så lär det gå på sladd! I låg hastighet med fyrhjuling behöver man inte burka, i samma låga hastighet med bil sladdar det inte.Jo jag vet att du kan köra fyrhjuling, fast inte i trafiken som ju det här handlar om.Ja, ni förstår jag bra mycket bättre vad du menar. Men jag tror däremot att en liten jävla Kymco som är så smala det bara går och med crossdäck. att dom lär nog gå upp på två hjul innan en bil går upp på ställ.Men visst, när vi snackar en sänkt, breddad med riktiga däck, då är det skillnad. Men dom fyhjulingarna är det ju inget fel på, förutom att det dom oftast är Raptorer.. Haha, vad nu då ? tog du åt dig av Raptor skämtet ? :Men du måste ju hålla med om att dom är som en stor Traktor hahaha