Jag förstår inte detta med att tänja lite granna på lagen hela tiden? Vi bor i Sverige, ett jättevackert och underbart land, byggt på lagar och regler och skatter, allt sånt som alla klagar på. När jag besöker andra länder i mellanösten eller öststaterna så finns det en sak som verkligen får mig att längta hem, och det är just Sveriges lagar och regler och säkerhet. Som ATV förare borde man se det som en plikt och ära att få köra runt på gatorna bäst man vill utan något annat än körkort för bil eller motorcykel utan att lämna efter sig ett helvete i trafiken.Ärligt talat har jag tröttnat på att berätta för folk varför det är fel att bryta mot trafikreglerna, allt jag kan konstatera är att det man säger smyger ut på andra sidan skallen då där redan är fullt, vilket oftast tyvärr inte är speciellt mycket.Kör lagligt, så slipper vi oroa oss för att våra rättigheter dras in.
Jag känner till ett antal olyckor där motorcyklister har ramlat omkull p.g.a gupp i vägen, eller rullgrus på asfalten...