tråden handlar ju lite om vad som är bra och inte bra.... och jag tror inte att turbo är lika nyttigt för motorn som en NA trimmad motor är, just för att turbon, Ic'n och filtret sitter mycket mera utsatt på en turbomaskin för yttre skador, grenar, lera, vatten etc etc.Jag vet många som tror precis som mig och jag skulle gärna vilja säga att jag VET detta men jag har inga konkreta bevis, att det håller för aulawabel är ju bra, eller kanske tur.... det är ju en jävligt svår fråga att svara på rakt upp och ner egentligenNi verkar inte förstått hur jag ser på saken... det handlar inte om att turboraptor är värdelös och inte tål vatten eller liknande enligt mig själv... men den tål det säkerligen inte lika bra som en ICKE turbo raptornu vet inte jag exakt hur varm en turbo på en sån här maskin blir men den blir säkert inte så kall... kör du säg på asfaltsväg med lite vattensamlingar och bränner igenom där lite fort, det sprutar vatten upp på turbon.. kanske mest om man svänger mycket åt höger? ja den sitter utsatt hur som helst