många inlägg men ingen som kört en tirbo raptor som skrivit synd skulle vara kul o höra från turbodriver
därför att jag vet hur något som är turbomatat fungerar gentemot något som inte ärTurbo raptor ska enligt dom jag hört gå som original tills turbon börjar ladda, jag vet inte vilket varv men så är det med vad som helst som är turboladdat, har du inte turbotryck har du noll hästkrafter.Vad jag vet så kör dom med original kolv.låt säga en turbobil kan ju gå från att ha 150hk på 1500rpm till 700hk på 7000 rpm, ta en jänkebil t.ex en riktig sugmotor v8. den går kanske från 300hk till 500hk över samma varvtal.ja ungefär så
jo visst kan man styra laddtrycket genom att välja mindre hus... men då får du mindre effekt iställetgår inte att få extremt mycket effekt utan turbolag, ju mer effekt ju mer laghar kört bil som laddar 1.1 bar vid 3000rpm och har kört bil som först fått upp 2.3 bar vid ca 5500 varv"ketchup" effekt finns på allt med turbo, mer eller mindre ta Audi RS2 t.ex orkar inte mer än en vanlig svensson bil under 4000 varv... över det går den 3 ggr så bra.