Okey om man ska köra mest på isen då ska jag köpa dubbar då?
kedjor är fint så länge som man inte kör fort, då brukar det sluta illa. Jag köpte ett bar billiga biltema kedjor för vanliga bil däck (inte deras AVT kedjor). dom körde jag av på 10 minuter på vanlig väg. kedjor:+ lätt att blocka bort när man inte behöver de.- Man bör köra långsamt.Dubb+ det går att köra "så fort man vill"- "går inte" att montera bort när man vill köra odubbat.Kan du inte hitta ett par bildäck inkl fälg (typ hundkoja eller några andra "små" däck med passade bult mönster) som du kan dubba med rally dubb att åka på is med? en annan fördel med bildäck är att de är något större = bättre framkomlighet i snö etc. Bara en idé..
Citat från: STENE skrivet 4 november 2008 kl. 00:34:25kedjor är fint så länge som man inte kör fort, då brukar det sluta illa. Jag köpte ett bar billiga biltema kedjor för vanliga bil däck (inte deras AVT kedjor). dom körde jag av på 10 minuter på vanlig väg. kedjor:+ lätt att blocka bort när man inte behöver de.- Man bör köra långsamt.Dubb+ det går att köra "så fort man vill"- "går inte" att montera bort när man vill köra odubbat.Kan du inte hitta ett par bildäck inkl fälg (typ hundkoja eller några andra "små" däck med passade bult mönster) som du kan dubba med rally dubb att åka på is med? en annan fördel med bildäck är att de är något större = bättre framkomlighet i snö etc. Bara en idé.. Jo det går att ta bort dubbarna om man vill köra odubbat för jag har pratar med en som säljer det till fyrhjulingar.Tror det blir dubb iaf