Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Bashan/Badboy 300 som vobblar!  (lĂ€st 4771 gĂ„nger)

Utloggad Lusen_nr1

Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« skrivet: 31 oktober 2008 kl. 17:18:07 »
Har precis köpt mig en Badboy 300cc

NÀr jag skulle provköra den sÄ kÀndes det precis som om bakhjulen satt lösa. Vilket dom inte gör.
Kan det vara drivaxlarna som Àr skeva?

Den spÄrade ocksÄ nÄgot fruktansvÀrt. Den ville inte alls gÄ dit man ville. Kan det vara sÄ enkelt som att göra en framvagns instÀllning?
TMS SA 300cc BadBoy

Utloggad AtvNerd

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #1 skrivet: 31 oktober 2008 kl. 17:37:50 »
Har precis köpt mig en Badboy 300cc

NÀr jag skulle provköra den sÄ kÀndes det precis som om bakhjulen satt lösa. Vilket dom inte gör.
Kan det vara drivaxlarna som Àr skeva?

Den spÄrade ocksÄ nÄgot fruktansvÀrt. Den ville inte alls gÄ dit man ville. Kan det vara sÄ enkelt som att göra en framvagns instÀllning?


FÀlgarna Àr ganska snea, kompisen fick rikta dem med en stor Uretanklubba.
Kan vara sÄ Àven pÄ din.

red. det var iofs en 200...

Utloggad vindeln

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #2 skrivet: 31 oktober 2008 kl. 17:53:21 »
hej börja med att ta ett mÄttband och kolla toin tout pÄ framm dÀcken sen tycker jag att du skull köpa riktiga dÀck pÄ b-b dÄ blir det mycket bÀttre efter vÀgen mvh vindeln

Utloggad Lusen_nr1

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #3 skrivet: 31 oktober 2008 kl. 18:23:05 »
Har precis köpt mig en Badboy 300cc

NÀr jag skulle provköra den sÄ kÀndes det precis som om bakhjulen satt lösa. Vilket dom inte gör.
Kan det vara drivaxlarna som Àr skeva?

Den spÄrade ocksÄ nÄgot fruktansvÀrt. Den ville inte alls gÄ dit man ville. Kan det vara sÄ enkelt som att göra en framvagns instÀllning?


FÀlgarna Àr ganska snea, kompisen fick rikta dem med en stor Uretanklubba.
Kan vara sÄ Àven pÄ din.

red. det var iofs en 200...

FĂ„r ta och kolla upp det, jobbar ju med dĂ€ck sĂ„ det Ă€r inga problem att kolla det  :)

TMS SA 300cc BadBoy

Utloggad Lusen_nr1

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #4 skrivet: 31 oktober 2008 kl. 18:37:38 »
hej börja med att ta ett mÄttband och kolla toin tout pÄ framm dÀcken sen tycker jag att du skull köpa riktiga dÀck pÄ b-b dÄ blir det mycket bÀttre efter vÀgen mvh vindeln

Framvagnen ska jag stÀlla in. FÄr hoppas att det löser problemet med att den spÄrar dÄ.

Men bak kÀnns det inte sÄ bra... Den kÀnndes riktigt obehaglig att köra.
Man vill ju inte vara tvungen att köpa nya hjul det första man gör...

Ska nog köpa en uppsÀttning med gatdÀck endÄ, men det ska ju funka nÀr man köper en ny sak!
NÄgra tipps pÄ vart man hittar fÀlgar och dÀck som passar?

Mvh Fredrik "Lusen"
TMS SA 300cc BadBoy

Utloggad farmarn

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #5 skrivet: 23 november 2008 kl. 11:13:00 »
har en 200 som beter sej livsfarligt efter vÀgen... har inte forska sÄ mycket i saken, mÀtt osv. men det Àr kanske nÄgon hÀr som har koll.. antar att jag mÄste justera toe eftersom den kastar Ät sidorna.. men dessutom kÀnns det ju som att man inte har nÄgon som helst caster.. gissar att det inte gÄr att justera? Àr det nÄgon som tagit fram rondellen?

Utloggad Föller

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #6 skrivet: 23 november 2008 kl. 13:20:47 »
Jag vill lÀtt pÄstÄ att 99% av vÀghÄllningsproblemen pÄ BB Àr fel justering av framvagnen. Alla ska rikta saker hit och dit eller skyller pÄ dÄlig kvalitet. SÄ dÄliga Àr dom definitivt inte. Min spÄrade med nÀr jag fick hem den, men det berode som sagt att hjulvinklarna inte Àr justerade frÄn fabrik. Hjulet ska luta inÄt i överkant ca 2-3 grader, stÀll rakt met ett vatten-pass och sen vinkla nÄgot inÄt. Framhjulen ska stÄ mycket lite inÄt, toe-in alltsÄ, flukta framifrÄn i förhÄllande till bakhjulen, försök inte mÄtta eller dylikt för dÄ fÄr ni aldrig rÀtt pÄ det. Min gÄr kanon pÄ vÀgen, men visst, om vÀgen Àr sliten sÄ det bildats spÄr i asfalten sÄ spÄrar alla fordon. Lycka till... ()p
TGB Target 325 -2012
Keeway Dragon 250 -07, Som frun tagit över
Badboy Elite -08 SÄld som tur Àr
Adly 300S -05 SĂ„ld

Utloggad farmarn

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #7 skrivet: 23 november 2008 kl. 16:43:59 »
Borde inte cambervinkeln vara tvÀrt om? nÀr det fjÀdrar sÄ vill man ju ha den neutral, alltsÄ borde vÀl hjulen luta nÄgot utÄt i överkant?

Utloggad Föller

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #8 skrivet: 23 november 2008 kl. 17:18:59 »
Har du nÄgon sett en racingbil eller en rallybil med hjul som lutar utÄt i överkant? De ska luta svagt inÄt om du fÄ stabil vÀghÄllning.
TGB Target 325 -2012
Keeway Dragon 250 -07, Som frun tagit över
Badboy Elite -08 SÄld som tur Àr
Adly 300S -05 SĂ„ld

Utloggad Cummins

SV: Bashan/Badboy 300 som vobblar!
« Svar #9 skrivet: 23 november 2008 kl. 23:42:36 »
NÀr jag hÀmtade min kunde man ligga i 90 km och slÀppa styret pÄ vanlig vÀg inga problem, hÀr i vÀrmland har vi inga autobans mer vÀgen gud glömde. Gör en framvagns instÀllning. ()p
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dÀ ni.

 


Online just nu.

172 gÀster, 6 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, Micke_c, MSP, Bigfoot, Eetzi, ozzian,
Flest online idag: 202. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme