Snö!
En tur med Zukkan.Blev iaf 5 mil i Gränges med omnejd. Tog ett foto vid sjön Glaningen i Blötberget.
var där och åkte med min fyrhjuling i söndags, men isen så inte så säker ut =) vilken väg åkte du från Grängesberg då?har du några bra tips på roliga vägar ?Åkte aldrig ut på isen då det var lite dåligt med is mot landet. Jag brukar åka upp mot ljungåsen och förbi. Därefter finns det mycket grus och skogsvägar att busa på! Från Gränges åkte jag in till Ludvika via promillevägen, slogåsen, gonäs, Vände i Ludvka och åkte tillbaka till blötberget. Lite kyligt åt händerna bara.
När vi Skaraborgare nångång förverkligar de lösa dalatrip-planer jag har, kanske ni skulle kunna möta oss vid dalporten för guidad kortege till Ludvika?
Självklart så går det att fixa! Vore kul att guida er till Ludvika. Bor nästan vid dalporten.
Åkte aldrig ut på isen då det var lite dåligt med is mot landet. Jag brukar åka upp mot ljungåsen och förbi. Därefter finns det mycket grus och skogsvägar att busa på! Från Gränges åkte jag in till Ludvika via promillevägen, slogåsen, gonäs, Vände i Ludvka och åkte tillbaka till blötberget. Lite kyligt åt händerna bara.
du åker inte bakvägen nedanför vallen över skogen så du kommer fram vid pumphuset vid Glaningen? jag har åkt där nu i vinter och det gick fint =) Men man behöver nog 4x4 då, eller blytumme ;-)sedan finns ju sligdammarna här i blötberget, där finns det mycket roliga vägar. Tror vi får ta en dag och byta lite olika vägtips =)