Vinterarbete..... Warnskopa + TGB 550 Prof =)har 3000kvm tomt + hage att hålla rent.Har redan kört ca 15timmar med skopan utöver vanlig plogning med 4ATV plogen.Grymt nöjd. Perfekt när man måste flytta på snön iställe för att bygga vallar.// P
Citat från: ATV2000 skrivet 13 december 2010 kl. 12:34:14Vinterarbete..... Warnskopa + TGB 550 Prof =)har 3000kvm tomt + hage att hålla rent.Har redan kört ca 15timmar med skopan utöver vanlig plogning med 4ATV plogen.Grymt nöjd. Perfekt när man måste flytta på snön iställe för att bygga vallar.// PRiktigt spännande, kan du inte lägga upp en film när du använder den? Gärna lite bilder på montering och fästanordningar osv.Ha det gottPeter
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)va lite jag längtar efter barmark blev mindre glad när jag hitta en rejäl spricka i ramen, orsakat av att den förre ägaren tyckte det var onödigt att köra med skidplate...men när jag lyfte upp hojen för att montera en så kan jag säga som så att det inte är specielt onödigt med skidplate sprickan inte så farlig där den är, gör inget för hållbarheten men lika bra att få de fixat, sen på med en skidplate så är jag redo för våren
Då bryter jag reglen i tråden om en bild om dagen Bifogar två bilder till.Kommer bygga om skopa i mellandagarna så tipp funktionen blir styrbar med en vinsch.Då kan man justera vinkeln på skopan som man vill.Nu sitter det bara en hacke som man drar i och då tipar skopan ur allt.Fästet är specialbygg så man kan använda samtliga Warns plogar/skopor samt 4ATV plogar. 4ATV plogar är mycket högre och tyngre än Warns små plogar (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Påsen på bakre lastrailsen är 40kg motvikt.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)// PCitat från: Hepe skrivet 13 december 2010 kl. 16:02:18Citat från: ATV2000 skrivet 13 december 2010 kl. 12:34:14Vinterarbete..... Warnskopa + TGB 550 Prof =)har 3000kvm tomt + hage att hålla rent.Har redan kört ca 15timmar med skopan utöver vanlig plogning med 4ATV plogen.Grymt nöjd. Perfekt när man måste flytta på snön iställe för att bygga vallar.// PRiktigt spännande, kan du inte lägga upp en film när du använder den? Gärna lite bilder på montering och fästanordningar osv.Ha det gottPeter