Citat från: chriz78 skrivet 28 oktober 2008 kl. 14:09:53Citat från: W3D3R skrivet 8 oktober 2008 kl. 19:09:35Då har man hämtat hem hög komp kolven... hoppas nu kam och ventiler dyker upp snart vad var det för kolv du beställde?jag har hittat en kolv på ebay från JE piston som skall ge 12:1 i kompsom skall användas med E85, eller har du hittat någon kolv med högre kompförhållande?Jag köpte en Wiseco kolv med original borrning (83.00). Höjer kompressionen från 8.5 till 9.5. Funkar fortfarande att köra på 95 oktan.
Citat från: W3D3R skrivet 8 oktober 2008 kl. 19:09:35Då har man hämtat hem hög komp kolven... hoppas nu kam och ventiler dyker upp snart vad var det för kolv du beställde?jag har hittat en kolv på ebay från JE piston som skall ge 12:1 i kompsom skall användas med E85, eller har du hittat någon kolv med högre kompförhållande?
Då har man hämtat hem hög komp kolven... hoppas nu kam och ventiler dyker upp snart
det kommer väl lite bilder....dokumenter gärna när du monter kammen mm. oxå....
Hur dags på onsdag ska du till Erland/Topplocksverkstan, Jag har en förgasare som jag skulle vilja visa dig.//Johan