DURO POWER GRIPEtt Radial däck kanon både på och av vägen. Ser ut som Maxxis Bighorn
Citat från: X-Rider 150 skrivet 4 oktober 2008 kl. 21:40:17DURO POWER GRIPEtt Radial däck kanon både på och av vägen. Ser ut som Maxxis Bighorno herregud vilka däck! (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)nån som vet vilka storlekar de finns på dom?
Kunde vara intressant att få veta skillnaden i gummityp, inte bara mönstret i sig som utgör greppet ju, tex på stenar, mm.
Radialdelen är väl ingen fördel i skogen?Platt profil kan dock vara en fördel då ju vikten läggs ut mer jämnt, jämfört med en rundad profil som i kombination med aggresivt mönster trashar underlaget och mer eller mindra faktiskt kan orsaka en fastkörning.Särskilt på visco-lok-maskiner... :Platt profil borde ju även vara till fördel mot slitage, särskilt på asfalt.
Citat från: Hydrolift skrivet 4 oktober 2008 kl. 23:38:14Radialdelen är väl ingen fördel i skogen?Platt profil kan dock vara en fördel då ju vikten läggs ut mer jämnt, jämfört med en rundad profil som i kombination med aggresivt mönster trashar underlaget och mer eller mindra faktiskt kan orsaka en fastkörning.Särskilt på visco-lok-maskiner... :Platt profil borde ju även vara till fördel mot slitage, särskilt på asfalt.jag kör ju så lite väg körning som ja bara kan. ser inge skoj i att köra väg. så radial fördelen går bort för mig..ja vill ju bara ta fram gött i skogen å lera dom itp däcken ja har e ju hur grymma som helst på d flesta under lag å ja blir väldigt sällan från åkt i ler gropen m.m..men man får väl ge big horn däcken en chans men e fortfarande sugen på dom ja länka till i början hehe. man får ju inte bli ifrån körd