Haha älskar när folk har däckväljar ångest
Han gillade dom inte, tyckte dom var dåliga. Jag har iof inte själv provat dom så ska la vara tyst.Ska du köra överallt utom i lera så är BH det perfekta däcket, slitstarka.
Jodå, all input är ju bra. Däremot är det alltid roligare om nån kan säga att "de var inte bra på just detta, men bättre på nåt annat". Just Swamplite ser ju som sagt knepiga ut, med sitt glesa höga mönster.Spontant känns det som att BH, MudLite XL eller Zilla ligger närmast till hands. Även om båda Mudlite och Zilla är lite mjukare. Kan väl tillägga att det är inte ofta jag ägnar mig åt grusåkning i 90 blås, även om det händer ibland. Oftast är vi bara ute och fisåker. Insåg själv när jag skrev första gången om hur vi kör att BH borde kanske vara självklara valet, men det som får mig att tvivla är det relativt grunda mönstret.
Perjos du kanske får expertutlåtande av skogsbonne snart itp mudlite xl.
Man kommer väldigt långt på slitna däck med i skogen om man har 4wd så ska man bara smyga runt lite så spelar det inte någon större roll vad man har för mönster. När jag köpte min Reneleif så hade den slitna Holeshot och jag kom fram nästan överallt utom i lera, snö fick man kämpa lite i. Holeshoten hade kanske gått 100mil eller så och var nästan slut, jag har säkert kört över 200mil men mina BH och det syns knappt på dom, det e mycket mönster kvar i dom och jag har dom till vägkörning. Ska jag ut i skogen så tar jag mina lerdäck för jag hamnar alltid i nått jävla hål, det blir bara så helt enkelt.Ska man däremot upp och klättra på stock och sten så är mönstret viktigt och givetvis de bästa GEGGA!Men glöm inte bort lufttrycket, det e minst lika viktigt tycker jag iaf.För högt tryck så blir ett bra däck dåligt. På gatan har jag 0,4 ungefär i BH däcken och har provat högre i skogen men det blev bara dåligt.Om jag får för mig att köra i skogen med BH däcken så sänker jag trycket till 0,2-0,3 det gör bra skillnad men på gatan blir det svampigt.I Mudbugen har jag 0,2-0,3 i samma som i Zilla däcken.Mudzilla däcken kunde man praktiskt taget åka utan luft i för dom är ganska så hårda, 0,2 i dom och de var stenhårda.