ja, det är nog som hijack säger. Det finns nog ingen som kör ostrypt på gatan och det jag är mest orolig för är vad som händer vid en ev. olycka och försäkringsbolaget börjar gräva i vad som hände.
Ok nu kom jag på lite följdfrågor till er som kanske har en anging Nån som vet vad straffet är för att köra med terrängreggat på väg, skog eller i grustag? Är det samma straff för att köra på väg som i ett grustag? Hur mkt i pengar och konsekvenser handlar det om isåfall? Det enda "väg" jag kör är princip till och från lekställen och där är det väl inte vidare lagligt att köra i vilket fall som. Så behöver man en vägreggad egentligen eller ska man skaffa en terrängreggad och ta på släp istället?
Om du skulle råka ut för en olycka och försäkringsbolaget skulle få för sig att kontrollera det är ju en annan femma...
min raptor är försäkrad med full effekt och där med försäkrad oavsett vad som händer. det är endast polisen som ge böter om dom upptäcker att den inte är strypt. men hur ska det gå till? man får bara köra försiktigt ibland
Citat från: devils_own skrivet 1 oktober 2008 kl. 19:03:22 min raptor är försäkrad med full effekt och där med försäkrad oavsett vad som händer. det är endast polisen som ge böter om dom upptäcker att den inte är strypt. men hur ska det gå till? man får bara köra försiktigt iblandAlltså vaddå, du har alltså försäkrat din hoj som nåt annat än som står på papperen går det att göra så ?För jag antar att du har en vägreggad hoj