Citat från: "runken"Citat från: "SoloNo1"Hej ! Jag märkte när jag brände bort lite av mina byxor att det behövs en skydds sköld till det rostfria hel systemet.. Ritade upp en idag, vad tycks ? (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)har själv pajjat brallorna pga hel-system men med lite avgas-bandage så va de problemet löst mycke enkelt å mont,bara att linda påOm du inte har hojen i värmegarage när den inte används så tänk på att värmebandage drar till sej fukt, mycket fukt. Rost gillar fukt, och är det ofta fuktigt så rostar pipan under bandaget till slut. Jag har sett många rostiga extraktorgrenrör på bilar vid detta laget och coating är nog det enda som löser problemet. Ville bara påpeka det.
Citat från: "SoloNo1"Hej ! Jag märkte när jag brände bort lite av mina byxor att det behövs en skydds sköld till det rostfria hel systemet.. Ritade upp en idag, vad tycks ? (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)har själv pajjat brallorna pga hel-system men med lite avgas-bandage så va de problemet löst mycke enkelt å mont,bara att linda på
Hej ! Jag märkte när jag brände bort lite av mina byxor att det behövs en skydds sköld till det rostfria hel systemet.. Ritade upp en idag, vad tycks ? (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Citat från: "Mr2t"Citat från: "runken"Citat från: "SoloNo1"Hej ! Jag märkte när jag brände bort lite av mina byxor att det behövs en skydds sköld till det rostfria hel systemet.. Ritade upp en idag, vad tycks ? (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)har själv pajjat brallorna pga hel-system men med lite avgas-bandage så va de problemet löst mycke enkelt å mont,bara att linda påOm du inte har hojen i värmegarage när den inte används så tänk på att värmebandage drar till sej fukt, mycket fukt. Rost gillar fukt, och är det ofta fuktigt så rostar pipan under bandaget till slut. Jag har sett många rostiga extraktorgrenrör på bilar vid detta laget och coating är nog det enda som löser problemet. Ville bara påpeka det.tack för tipset,men vitt va ja vet så är HMF systemet gjort av aluminium å de ska mycke till innan de rostar
Citat från: "runken"Citat från: "Mr2t"Citat från: "runken"Citat från: "SoloNo1"Hej ! Jag märkte när jag brände bort lite av mina byxor att det behövs en skydds sköld till det rostfria hel systemet.. Ritade upp en idag, vad tycks ? (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)har själv pajjat brallorna pga hel-system men med lite avgas-bandage så va de problemet löst mycke enkelt å mont,bara att linda påOm du inte har hojen i värmegarage när den inte används så tänk på att värmebandage drar till sej fukt, mycket fukt. Rost gillar fukt, och är det ofta fuktigt så rostar pipan under bandaget till slut. Jag har sett många rostiga extraktorgrenrör på bilar vid detta laget och coating är nog det enda som löser problemet. Ville bara påpeka det.tack för tipset,men vitt va ja vet så är HMF systemet gjort av aluminium å de ska mycke till innan de rostar Då kommer snart Herr Oxid att hälsa på istället. Det är lika illa det. Oxiderar det under bandaget så kan utgången bli densamma. Ge det en smula vägsalt också så har du snart ett hål i röret som ett brev från posten. Ville bara påpeka det oxå =)