Fy faan. Jag har väntat 5 veckor nu på en hjulsats. Ringde förra veckan och då va grejerna restade blabla. skulle komma hem på onsdagen och dom lova ringa, men inte ett pip! Dinlin står på pallbockar och mår dåligt, och jag e åksugen.. Har handlat mycke på nätet och jag har ALDRIG varit med om sån nonchalans från ett företag tidigare.. Beställ inga grejjer från MC-butiken i Eksjö. Dom är OSERIÖSA och bryr sig inte om att informera sina kunder om leveranstiden skulle vara längre än ett par dagar (omgående)..Fan va förbannad jag blir.. Jä**a skit butik..
Verkar som om alla gummiträd på jorden dött Beställde nya däck och fälgar från ett företag i Eksjö (nämner inga namn) för 8 veckor sedan, inte fått nått än, dom sa då att dom inte hade dom hemma utan skulle skicka dom så fort dom fått hem dom, 2 veckor gick och jag hade fortfarande inte hört ett ljud så jag ringde upp dom och frågade vad som hänt.Restat sa dom, skickar så fort vi fått hem.3 veckor till gick och fortfarande inte ett ljud, ringde igen,inte bra, inte bra fick jag till svar, ska kolla upp vad som hänt med din leverans sa dom, vi ringer imorron.Nu 8 veckor senare har jag fortfarande inte hört nått, skickade ett mail till dom i lördags å tänkte att dom kanske kunde höra av sej på den vägen då, men nej.Så summan av det hela måste vara att alla gummträd måste ha dött å malm gruvorna har gått i konkurs, hade jag vetat det skulle jag odlat mitt gummiträd själv, då hade jag nog fan haft nya däck idag Så här står det på deras hemsida idagKpl hjulsats Maxxis5.900,00 kr Passar: Suzuki LTR 450, Suzuki LTZ 400, Dinli 450, Kawasaki KFX 400, däckdim fram 21/7-10 bak 22/10-10Artikelnr: 4145-4110 Lagerstatus: 1 st Leveranstid: Omgående
Att det står "fel" på en hemsida är inte något nytt eller ovanligt.Om jag skulle gå in på en sida och det står att det finns i lager. Och tar sedan kontakt med bolaget och de säger att de tyvär inte har produkten hemma och det kommer att ta 5 veckor att ta hem den så har jag inga problem med det. Men om man själv efter 5 veckor blir tvungen att "jaga" dem för att få reda på vad som händer så tycker jag nog att de inte sköter om sina kunder. Hade precis samma fenomen när jag försökte beställa en 4-hjuling av trend import. Blev nya datum hela tiden. och de ringde ALDRIG mig utan jag var tvungen att jaga dem varje gång. Sedan lessnade jag och åkte till fyrhjuling.se och beställde en maskin. Det skulle ta 2 veckor. efter 1½ så ringde DOM och sa att allt var klart. Där är skillnaden på företag som bara vill sälja och de som faktiskt tänker på sina kunder. Idag är jag otroligt glad för att jag har fyrhjuling.se som åf då man kan ringa om allt möjligt och man blir otroligt bra bemött. Dessutom så är de kunniga och har bra kund fokus (det samma gäller trech.se vilka är de enda två av de "seriösa" ÅF'arna jag haft kontakt med).