Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: lt250r startproblem / Någon som har en bakaxel liggandes?  (läst 2096 gånger)

Utloggad atvmartin1

Hejsan gott folk, jag sitter lite taskigt till just nu. Har precis rengjort förgasaren till den men glömde räkna varvet på justerskruven! Har hållit på som en galning nu sista timmen med att försöka få igång den utan framgång. Tändstiftet är alltid fuktigt när jag tagit ut och tittat. Ska skruven ut/in? Någon som har tips?
Mvh.
« Senast ändrad: 7 september 2008 kl. 18:09:40 av atvmartin1 »
Suzuki lt250r -85/86

Utloggad atvmartin1

SV: lt250r start problem
« Svar #1 skrivet: 6 september 2008 kl. 20:28:28 »
Fixat! för dom som undrar så ska justerskruven vara nästan i botten! Han köra ca 300-400m sen så gick bakaxeln av...någon som vet vad det går på för en ny? ska göra ett försök att svarva ner och svetsa igen men om det inte fungerar så blir man nog illa tvungen att köpa ny.
Kanske t.o.m är någon som har en liggandes som vill sälja? Väldans surt detta då jag skulle och köra imorgon i härad, mellan eskilstuna och strägnäs. Någon annan härifrån som ska dit måntro? Jag kommer åka dit och kika lite ändå.
Mvh. Martin
Suzuki lt250r -85/86

Utloggad Paermedae

SV: lt250r start problem
« Svar #2 skrivet: 29 september 2008 kl. 11:34:40 »
Fixat! för dom som undrar så ska justerskruven vara nästan i botten! Han köra ca 300-400m sen så gick bakaxeln av...någon som vet vad det går på för en ny? ska göra ett försök att svarva ner och svetsa igen men om det inte fungerar så blir man nog illa tvungen att köpa ny.
Kanske t.o.m är någon som har en liggandes som vill sälja? Väldans surt detta då jag skulle och köra imorgon i härad, mellan eskilstuna och strägnäs. Någon annan härifrån som ska dit måntro? Jag kommer åka dit och kika lite ändå.
Mvh. Martin

Hur fasen gick bakaxlen av????

Ena "drivaxeln" då eller?? tycker de verkar vara stabila.....

Pär

Utloggad atvmartin1

SV: lt250r startproblem / Någon som har en bakaxel liggandes?
« Svar #3 skrivet: 29 september 2008 kl. 13:41:35 »
Dom är väldigt stabila. Men när saker och ting kommer till ålderns höst så kan dom ge upp. Vad jag kunde se så var den utsliten, alltså av vridningar så har den gett vika lite eftersom, mörka spår i ändarna. Så det var ca halva godset som höll när det gick av. Körde på grusväg och bakdäcket slog väll i någon grop. Bakaxeln är ett helt stycke så "ena drivaxeln" finns inte, men den gick av precis där det är svarvat ett stopp för fälgen, där splinsen tar slut. Går aldelens utmärkt att svetsa om man är duktig så jag slapp köpa ny, kostar förövrigt 6500 spänn för en ny....sjukt dyrt.

/Martin
Suzuki lt250r -85/86

Utloggad Paermedae

SV: lt250r startproblem / Någon som har en bakaxel liggandes?
« Svar #4 skrivet: 1 oktober 2008 kl. 08:44:01 »
ojdå då får man hoppas att den 22 år gamla axeln håller... Men son du säer så finns ju svets, borde väl gå att tiga ihop, man får väl vara noggran bara aså att den inte slår sig och blir "orak"....

Lycka till med din gamla cykel, jag hoppas min håller för den är sjukt rolig för pengarna/ åldern...... :D

Utloggad atvmartin1

SV: lt250r startproblem / Någon som har en bakaxel liggandes?
« Svar #5 skrivet: 1 oktober 2008 kl. 12:48:49 »
Tig svetsa vette tusan om det blir starkt nog, vi svetsade med pinne. Vi gjorde så att vi satte upp den i svarven och borrade hål för att få in en tapp som styrning, annars är det omöjligt att få det rakt, det slår sig direkt du lägger första punkten. Vi hade kvar den i svarven när vi svetsade också. Dom bör hålla. Nu klara jag mig då jag var och hämtade en reservdelshojj hos Jesper, swepred, här på forumet!

/martin
Suzuki lt250r -85/86

Utloggad g-power

SV: lt250r startproblem / Någon som har en bakaxel liggandes?
« Svar #6 skrivet: 16 december 2008 kl. 12:38:43 »
Du kan inte "modda" lite då med en bakaxel från ett annat märke, funkar det tro?
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck ;)
Arbetar som frilansfotograf...

 


Online just nu.

165 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
nicket5, Diesel Nordlöf, Morty,
Flest online idag: 169. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    Idag kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    Idag kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme