kanske lite svårt att race:a om det blir snö? Låter iofs jävligt kul, ni lägger väl ut resultat och bilder/filmklipp ?
Börsen räcker kanske inte till en svindyr turboraptor och då tager man vad man haver och gör det bästa av det
Citat från: atvmorfar skrivet 30 december 2008 kl. 15:10:56Börsen räcker kanske inte till en svindyr turboraptor och då tager man vad man haver och gör det bästa av det Och så håller det inte ens till att köra på startmotorn.
varför inte lösa det på det enlkaste och billigaste viset, som jag tidigare föreslagit, byt motor, ni har ju kedjedrift , skulle vara mycket enklare och billigare att köpa en motorcykel´skrota den och ta motorn, du får ju ett raketbygge för 5 tusen, vad skulle inte en osäker turbokonvertering kosta 20-30 000.
Jag har byggt en Goes 450X med Dahlbecks raptor kitt...Tillvärkade ett insprut med Megasquirt & bredbandslamda..även lustgas......funkar bra............................det jag har som inte raptorn har är att jag kan sjustera allt via megasquirtet..............laddar i dag 0.8 (raptorn 0.5)Lite Bilderhttp://dreamcode.mine.nu/kotten/projektgoes_450_x_quad.htm