Personligen tycker jag Can-Am ligger bättre på vägen jmf med brutten, när jag har prövat brutten känns den sladdrigare i chassit och lägger sig mkt mer över hjulen när man svänger än vad can-am gör... Polaris har jag inte kört, Yamahan tycker jag inte lirar i samma liga, det är mer att jämföra med King Quad 700 och mindre maskiner som mxu500 vad gäller kraften.Mitt personliga val hade således blivit Can-Am
Jag har en Can-Am 650 och är väldigt nöjd.Hade ett vattenläckage när den var ny, men det fixades och den har inte läckt en droppe sedan dess (ca 300 mil)Bra på vägen, bra att köra med, verkar gedigen, skapligt snygg.Visst önskar jag att det fanns en ATV med +100 hästar (som när det gäller snöskoter t.ex.) men än så länge är jag riktigt belåten.Skall också säga att jag inte provkört de andra maskinerna du frågar om, så de kan mycket väl vara lika bra eller bättre.
Har en Arctic Cat 650 H1 -08 o den är toppen, iaf än så länge! Bästa markfrigång o fjädringsväg på marknaden! Men dom stora märkena är nog rätt okej allihopa! Fast hittar man ett märke HELT utan problem så är det bara att gratulera den som lyckas med det! DOCK är man ju tämligen tveksam till "visco-lok" o "visco-4wd" då det aldrig fungerat på nån 4wd bil....Överhetta viscokoppingen o sen är det "gonatt", vet av några som gjort det så.. (både bilar o ATV's)Nu RASAR det säkert in mothugg från Can-Am o Polaris-ägarna men men ..
Citat från: beyonder skrivet 4 oktober 2008 kl. 22:18:52Har en Arctic Cat 650 H1 -08 o den är toppen, iaf än så länge! Bästa markfrigång o fjädringsväg på marknaden! Men dom stora märkena är nog rätt okej allihopa! Fast hittar man ett märke HELT utan problem så är det bara att gratulera den som lyckas med det! DOCK är man ju tämligen tveksam till "visco-lok" o "visco-4wd" då det aldrig fungerat på nån 4wd bil....Överhetta viscokoppingen o sen är det "gonatt", vet av några som gjort det så.. (både bilar o ATV's)Nu RASAR det säkert in mothugg från Can-Am o Polaris-ägarna men men .. Det är jag inte ett dugg tveksam om, den suger nämligengammal balle! Är det nåt som är dåligt på en Can-am, så är det diffen. Jag såg ett flertal skolexempel på det idag när vi var ute och åkte,3 hjul som slirar fast maskinen.