Ser shysst ut men skulle jag välja att köra med vägdäck o mestadels på väg skulle jag köpa en quad lite bättre anpassad för asfalt
hur gick det svenne med topphastigheten va gör den med riktiga bildäck,,vore intressant att veta då jag pendlar en hel del till och från jobbet,och terräng däcken slits sååååå mycke på asfalt,,o orginaldäcken är snart slut de med,,, låt oss höra vad du tycker ,,
Intressant läsning, nu är jag än mer inställd på att köpa bildäck till sommarn.
Citat från: Rickard Marklund skrivet 19 september 2008 kl. 16:45:44Intressant läsning, nu är jag än mer inställd på att köpa bildäck till sommarn. :sunny:det är absolut värt pengarna, större hjuldiameter höjer ju med automatik hela maskinen samt sparar drivrem.
Citat från: svenne // arboga skrivet 19 september 2008 kl. 17:25:58Citat från: Rickard Marklund skrivet 19 september 2008 kl. 16:45:44Intressant läsning, nu är jag än mer inställd på att köpa bildäck till sommarn. :sunny:det är absolut värt pengarna, större hjuldiameter höjer ju med automatik hela maskinen samt sparar drivrem. Hur kan större hjuldiameter spara på drivremmen
Citat från: StefanN skrivet 19 september 2008 kl. 17:52:31Citat från: svenne // arboga skrivet 19 september 2008 kl. 17:25:58Citat från: Rickard Marklund skrivet 19 september 2008 kl. 16:45:44Intressant läsning, nu är jag än mer inställd på att köpa bildäck till sommarn. :sunny:det är absolut värt pengarna, större hjuldiameter höjer ju med automatik hela maskinen samt sparar drivrem. Hur kan större hjuldiameter spara på drivremmen -jag ser detta med drivremmen så här,, maskinen blev ju så otroligt lättdriven nästan inget rullmotstånd alls därigenom sparar den "remmen" motorn behöver inte slita så som den gör nu!!-för som det är nu får alla 38kusar jobba hårt, skulle behöva några till!! -efter bytet igår , SOM DAG OCH NATT..mvh svenneLägre varv på motorn vid körning men samtidigt hårdare belastning vid start mm. så frågan är om det sparar eller sliter mer.
Vad är det för mått på fälgarna?Har du samma bak som fram?14" ser jag men bredden är jag intresserad av.
Halloj, Jag bara undrar om du hunnit kolla om det blev någon skillnad på hastighetsmätaren.Jag menar om den vissar för mycket eller för lite jämfört med orginaldäcken.Ge gärnet..