Dessa brytblock! Antingen kostar de en förmögenhet eller så är det sopor.Köpte ett från Denada för någon månad sedan, ett kitt av märket "Broncho" eller nå´t i den stilen.Jag garvade eftersom de vänt flänsarna utåt (istället för innåt). Men valde ändå att köpa för att vända den rätt själv när jag kom hem. Då visade det sig att de var för mycket bockade så att det inte gick. Jag kunde endast vända den ena flänsen. Inget ont om Denada men vad dålig produkt, och dessutom med sådana priser. c:a 500 för ett par plåtbitar en schackel och ett band. Warn tar iofs ännu bättre betalt men då är de väl åtminstone rätt tillverkade och fungerar utan livsfara.Tips på bra brytblock till vettigt pris någon?Är annars sugen på att börja tillverka själv - intresse?(jag och min kompanjon har ganska bra tillverkningskanaler eftersom vi tagit fram andra produkter)
Jag har också sett Julas variant men det såg inte så kul ut. Priset är ju rimmligt men jag kommer inte ihåg vad det hadde för kapacitet. Jag köpte mig ett WARN paket istället, det ser bra ut, men det är ju sjukt dyrt. Man kan ju plocka ihop lite grejor på biltema med liknande mekanska nivå och det hade kostat betydligt mindre. Alltså gångjärn och beslag som kräver lika mycket bearbetning och som innehåller lika mycket material.Jag tycker blocket är bra för att ändra dragriktningen, alltså inte bara för att fördubbla kraften.Info: WARN kitet innehöll 1 st väska, 2 st schackel, 2 st stroppar och 1 st brytblock. Pris 995:- ink. moms.