Näää, då tror jag att en kines atv för 17000 kr där för+ skatt är billigt o de drar 0,35 l/m är ett bra alternativ. Reserbdelar är snorbilligt till dem också. Ny motor för typ 4000 kr säger väl det mesta!
har en skoda octavia 4x4. endel som har samma modell hävdar att den drar 0.4 L/mil och min drar 0.65 l/m blandad körning, dvs jag återställer aldrig, man lurar sig ju själv bara. har vart nere i 0.55 som lägst med den och då gris snål körde jag. så det är skillnad på siffror och siffror.
Finns det någon Bashan/speedmoto ägare som kan intyga det hydrolift säger ?? Om det nu är så (vilket jag tror är skitsnack), hur kan de då få köras på våra svenska vägar reggade ? har inte vägverket några krav.Ta tex denna maskin från importlagret: HAWAII BADBOY EEC 250CC pris: 16900 krTeknisk beskrivningNU är den tredje generationens 2008 BADBOY,Uppföljare till förra årets modell med ännu kraftigare motor!Vägreggad för 2 personer och klar för B-körkort!!!Utrustad med fotstegsskydd och samt "Läckra" alufälgar!Ett KRAFTPAKET med en 250cc exklusivVÄTSKEKYLD 4-taktsmotor av Hondatyp.4-växlad manuell växellåda för bästa prestanda. mer utförlig info:Type: single cylinder, water-cooling, 4-stroke Ignition mode: CDI Compression proportion: 9.2: 1 Start mode: electric Fuel tank capacity: 4L Transmission mode: chain Max. torque: 17.5N.m / 5, 500rpm Min. ground clearance: 100mm Max. speed & 8805, 80-90km/h Power source: 12V, 9Ah Transmission: 4 gears with one reverse gear, manual clutch Cylinder size: 63.5 x 62.2mm Engine oil: 0.9L Lubrication: press splash Displacement: 197ml Parking trig: mechanical lock Gas cylinder number: 1 Chassis Front wheels: 21x 7-10 Rear wheels: 20 x 10-10 Break type (F/R): disc / disc Front hanging: double arm-swing withadjustable ballonet absorber Rear hanging: Integral Dimensions Product dimensions : 1,800 x 1, 120 x 1, 130mm Carton dimensions: 1, 470 x 850 x 880mm Wheelbase: 1, 160mm Height of seats: 850mm Dry weight: 167kg Load capacity: 150kg Climbing degree: & 8805, 25° Min. turning radius: 2, 650mm fyrhjuling quad atv 4-hjulingDenna atv har lättmetallfälgar och går få med landsvägsdäck för detta pris. Jag kan aldrig tänka mig att den ger en obekväm, vinglig eller livsfarlig färd i 60-80 km/h! Personligen så tror jag inte det är någon större skillnad på denna och en SMC. Kina vs. Taiwan...visst är taiwan kända för att producera med lite bättre kvalite men inte i den utsträckningen många försöker framhäva. Kina är på framfart..Jag tror du refererar till Kines atv som släpptes 2000 på den svenska marknaden och inte kines atv som släpps nu 2008. Det är en otrolig skillnad på kvaliteten nu från då kan jag lova att många experter kan intyga på. Kineserna börjar komma ifatt..Jag skulle vilja att någon 2008 ägare av en kines uttalar sig, det hade varit mycket intressant!Näää, jag tror mer på en sådan kines 2008 atv för 17000 kr istället för en sleten/hårt körd 2005 SMC luftkyld för dryga 20000kr. Det är min amatör uppfattning.
Jag kan intyga att dessa badboy 250 är pricis så dåliga som ryktet säger. Jag köpte en ny 08 i mars helt livsfarlig att färdas på och lika mycket mecka som köra. Hade min i två månader och han avverka ca 20mil sålde skiten och köpte en raptor 700 istället och trots att raptorn kostar typ 5 gånger så mycket så tycker jag den är mycket mer prisvärd. Raptorn är stabilare i 135knyck än vad BBn är i 30. Fattar inte att dessa ens får säljas som reggade. Jag är glad att jag inte hann skada mig innan jag köpte en riktig maskin synd att jag inte gjorde det från början bara istället för att först bränna massa stålar på detta kinesskit.