Hejsan!Jag har ett lite mysko problem med min Suzuki ltz400 och jag ska försöka beskriva det så gott jag kan .Jag har nyss köpt den, en 05:a, Startar och går som en klocka men igår när jag körde i sandtaget för första gången så la den av rätt som det var när jag drog in kopplingen å lät gasen va.Sedan var den inte så pigg på att gå när jag jag startade den, utan den la av på en gång om jag inte gav någon gas.så jag väntade lite å sen gick den fint igen, och visade inte tecken på att vilja lägga av igen förens efter när jag kört ett tag. Då mitt nere i gropen så dog den igen och la av direkt efter jag startat den, och var inte villig att starta allt någon gång fast jag gav gas. sen väntade jag ett tag till då. Så gick det igen, å gick finfint hela vägen hem.Jag är förvirrad, men tänkte om det berodde på kylningen, att den vart överhettad eller nåt.Kan tändningssystemet skapa ett sådant problem som detta också?Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få ^^!/MVH Magnus
Det låter som att den är felbestyckad, det ser ut som att det sitter annat avgassystem på en original.
om det inte är munstycket kan det vara skit i förgasaren som täpper igen och den inte får någon soppa
Hade exakt samma problem tidigare.Berodde på felaktig inställning av lågfartunstycke + bränsleskruv.Så här ligger det till, eftersom den lägger av när du inte har gaspådrag så kan man direkt utesluta övriga bränslekretsar i förgasaren, likaså att tanken inte får luft eftersom den då skulle lägga av även tex vid fullt gaspådrag.När motorn är varm så vill den ha en magrare blandning vid start än när den är kall. Kolla lågfartsmnunstycket. Jag hade 27,5 när mina problem uppstod - bytte till 25 och problemet försvann helt. (orginal är 22,5). 2-2,5 varv på bränsleskruven brukar vara ganska rätt, men justera in den ordentligt (lyssna på motorn). Min ville ha 2,25 varv.....