Citat från: DanneR33 skrivet 13 augusti 2008 kl. 17:21:28Jag vet att dom nyare har haft problem med otäta variatorkåper och det kan ju även ligga längre tillbaka.Problemet på dom nyare tror jag var en otät packning runt en axel.Ok, är det bara byta packing å se glad ut eller är det bara att inse att man kan glömma drifting med enbart bakhjulsdrift!?
Jag vet att dom nyare har haft problem med otäta variatorkåper och det kan ju även ligga längre tillbaka.Problemet på dom nyare tror jag var en otät packning runt en axel.
Citat från: StefanN skrivet 15 augusti 2008 kl. 00:04:28Citat från: DanneR33 skrivet 13 augusti 2008 kl. 17:21:28Jag vet att dom nyare har haft problem med otäta variatorkåper och det kan ju även ligga längre tillbaka.Problemet på dom nyare tror jag var en otät packning runt en axel.Ok, är det bara byta packing å se glad ut eller är det bara att inse att man kan glömma drifting med enbart bakhjulsdrift!?Som sagt så svarade jag angående din otäta variatorkåpa.Men angående fyrhjulsdriften så kan det vara så illa att du får stå ut med problemet.På min gamla 800 05:a så gjordes det garantijobb på fyrhjulsdriften men det vart inte 100% bra då den hoppade i ibland tex vid bakhjulsåkning.Kompisens däremot har aldrig strulat efter garantijobbet, funkar hur bra som helst.Nu är jag inte hundra på om du har nya fyrhjulsdriften eller om du har den gamla som can am tog över.