Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LTZ, håller dom fortfarande ihop?  (läst 1694 gånger)

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« skrivet: 6 augusti 2008 kl. 08:47:08 »
Dom har ju funnits ett tag nu, priserna är relativt låga vilket gör att man undrar.
Jag ska sälja min Kawa Brute till förmån för något mer väg/grusinriktat, är LTZ ett alternativ? Eller är den för slö efter att blivit van med Bruttan?
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

Utloggad Skogsstiernan

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #1 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 08:53:48 »
Många kan vittna om att LTZ:an är en maskin som håller måttet. Jag har haft min i drygt ett år och inte haft något strul, trots stundtals hård körning. Jag är verkligen supernöjd och tror nog inte att du blir besviken på draget. Rör på sig rätt hyfsat  :D
Yamaha Raptor 350 - 06 - såld!
Hyosung 450 TE - 07 - köpt! ... och återlämnad ...
Suzuki LTZ 400 - 07 - köpt! ... Kanon nöjd ...

Från: Skokloster.

Utloggad PEPPE

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #2 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 12:33:01 »
Du kommer inte kunna marscha lika fort på gatan med Ltz. 80 blås på en ltz är lagom, fråga Kjelle.
GHOST-GRYLLHOPPERS STOCKHOLM

Kolla mina filmer/snuttar på Youtube.
http://www.youtube.com/user/Gryllhoppers

Utloggad TAZ™

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #3 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 13:33:09 »
sattsa på 450, 400 känns lite ute ur tiden för quadar,,,enligt mej
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Hydro

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #4 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 15:16:39 »
LT400Z och LT450R är ju två olika maskiner, där den senare är en typ raceready cross, med betydligt tätare serviceintervall, avsaknad av back, sämre "komfort" osv...

Att ligga på 90 på landsväg är inga problem med en LTZ, och skall man köra mycket gata så kan man ju dreva den lite.

Dock är det inte klipp i maskinen så att man blir skrämd.. varken drevad eller original.

Så testa innan du köper... en Brutte har ju bra klipp, och har du ekonomi så satsa på en Raptor 700 med helsystem, det finns prisvärda på Blocket!
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #5 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 18:08:41 »
Hydrolift, jag skulle ha lyssnat på dig, du sa ju att det skulle bli så här. Det är ok att säga "vad var de jag sa" :)
Precis som du säger så faller ju LTR på service intervaller, och säger du att klippet kanske inte saknas men jämfört med Bruttan är lite svagt så hoppar jag LTZ.
Raptor eller Renegade, gillar ju att ha 4-hjulsdrift i "bakfickan" å även CVT, men Raptorns låga vikt är ju riktigt trevlig å möjligheten till drevning.
Jag är ju rätt lång 190cm+, hur länge sitter man bra på en raptor? Gaden är ju större i sittställningen.

Lutar faktiskt lite åt Renegade, lägre, starkare, än Bruttan. Kanske blir bra :?  :?:
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

Utloggad Hydro

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #6 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 22:00:01 »
Har detta varit uppe innan, eller är det jag som tolkar ditt inlägg fel..?

Skillnaden emellan en Brutte och en Renegade är enligt mig marginell, då ju Renegaden faktiskt är en Outlander med annan kaross.
Så detta ÄR en atv, oavsett vad försäljarna säger.
Renegade X har annan dämpning, och den har jag inte testat, den liksom den vanliga är dock hundra kilo tyngre än tex en Raptor.

Sen att Renegaden är bekvämare med tex sin breda sits mm är rätt, men skall du sladda på grusvägar så är ju en manuell Raptor bättre än en automat-atv.
...enligt mig.

Ang längden, så har jag en kompis på över 2 m och han åker LTZ utan att klaga på storleken.
Och Raptorn är inte mindre.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #7 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 22:33:11 »
Jo vi hade den här disskusionen tidigare i vår, du å jag.

Jag har ju en outlander 400 som det är tänkt att min granne ska köpa när han får sin Linhai såld. jag var ute med 400an i kväll, den är ju riktigt skön att åka på, lite mer klös så är jag hemma. Förstår inte riktigt varför jag köpte en Kawa då jag faktiskt gillar Canam :?:  :?:  Ibland gör man saker som kanske inte alltid är riktigt riktiga. Men jag diggar ju Bruttan också, men på ett annat sätt, den har ju en sagolik motor!!! Det var väl där jag blev förförd :wink: Förhållanden har väl startad på svagare grunder än så :P
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

Utloggad Hydro

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #8 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 22:55:05 »
Just 400:an har jag inte kört... men däremot 650:n och Renegade 800.

Och är det just kraft du vill ha, men är nöjd med resten så är ju en 800 ett givet val.

Sen om du skall ha en Outlander med räcken och möjlighet till att skjutsa, eller en Renegade med... ja ingenting... det är frågan.

En quad är en annan division.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #9 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 23:13:18 »
Det blir en Outlander eller Renegade, beroende på vad jag hittar. som du säger, det är ju samma tjej men olika sminkade... :D
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

 


Online just nu.

238 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Diesel Nordlöf
Flest online idag: 240. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme