Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LTZ, håller dom fortfarande ihop?  (läst 1689 gånger)

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« skrivet: 6 augusti 2008 kl. 08:47:08 »
Dom har ju funnits ett tag nu, priserna är relativt låga vilket gör att man undrar.
Jag ska sälja min Kawa Brute till förmån för något mer väg/grusinriktat, är LTZ ett alternativ? Eller är den för slö efter att blivit van med Bruttan?
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

Utloggad Skogsstiernan

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #1 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 08:53:48 »
Många kan vittna om att LTZ:an är en maskin som håller måttet. Jag har haft min i drygt ett år och inte haft något strul, trots stundtals hård körning. Jag är verkligen supernöjd och tror nog inte att du blir besviken på draget. Rör på sig rätt hyfsat  :D
Yamaha Raptor 350 - 06 - såld!
Hyosung 450 TE - 07 - köpt! ... och återlämnad ...
Suzuki LTZ 400 - 07 - köpt! ... Kanon nöjd ...

Från: Skokloster.

Utloggad PEPPE

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #2 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 12:33:01 »
Du kommer inte kunna marscha lika fort på gatan med Ltz. 80 blås på en ltz är lagom, fråga Kjelle.
GHOST-GRYLLHOPPERS STOCKHOLM

Kolla mina filmer/snuttar på Youtube.
http://www.youtube.com/user/Gryllhoppers

Utloggad TAZ™

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #3 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 13:33:09 »
sattsa på 450, 400 känns lite ute ur tiden för quadar,,,enligt mej
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad Hydro

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #4 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 15:16:39 »
LT400Z och LT450R är ju två olika maskiner, där den senare är en typ raceready cross, med betydligt tätare serviceintervall, avsaknad av back, sämre "komfort" osv...

Att ligga på 90 på landsväg är inga problem med en LTZ, och skall man köra mycket gata så kan man ju dreva den lite.

Dock är det inte klipp i maskinen så att man blir skrämd.. varken drevad eller original.

Så testa innan du köper... en Brutte har ju bra klipp, och har du ekonomi så satsa på en Raptor 700 med helsystem, det finns prisvärda på Blocket!
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #5 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 18:08:41 »
Hydrolift, jag skulle ha lyssnat på dig, du sa ju att det skulle bli så här. Det är ok att säga "vad var de jag sa" :)
Precis som du säger så faller ju LTR på service intervaller, och säger du att klippet kanske inte saknas men jämfört med Bruttan är lite svagt så hoppar jag LTZ.
Raptor eller Renegade, gillar ju att ha 4-hjulsdrift i "bakfickan" å även CVT, men Raptorns låga vikt är ju riktigt trevlig å möjligheten till drevning.
Jag är ju rätt lång 190cm+, hur länge sitter man bra på en raptor? Gaden är ju större i sittställningen.

Lutar faktiskt lite åt Renegade, lägre, starkare, än Bruttan. Kanske blir bra :?  :?:
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

Utloggad Hydro

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #6 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 22:00:01 »
Har detta varit uppe innan, eller är det jag som tolkar ditt inlägg fel..?

Skillnaden emellan en Brutte och en Renegade är enligt mig marginell, då ju Renegaden faktiskt är en Outlander med annan kaross.
Så detta ÄR en atv, oavsett vad försäljarna säger.
Renegade X har annan dämpning, och den har jag inte testat, den liksom den vanliga är dock hundra kilo tyngre än tex en Raptor.

Sen att Renegaden är bekvämare med tex sin breda sits mm är rätt, men skall du sladda på grusvägar så är ju en manuell Raptor bättre än en automat-atv.
...enligt mig.

Ang längden, så har jag en kompis på över 2 m och han åker LTZ utan att klaga på storleken.
Och Raptorn är inte mindre.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #7 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 22:33:11 »
Jo vi hade den här disskusionen tidigare i vår, du å jag.

Jag har ju en outlander 400 som det är tänkt att min granne ska köpa när han får sin Linhai såld. jag var ute med 400an i kväll, den är ju riktigt skön att åka på, lite mer klös så är jag hemma. Förstår inte riktigt varför jag köpte en Kawa då jag faktiskt gillar Canam :?:  :?:  Ibland gör man saker som kanske inte alltid är riktigt riktiga. Men jag diggar ju Bruttan också, men på ett annat sätt, den har ju en sagolik motor!!! Det var väl där jag blev förförd :wink: Förhållanden har väl startad på svagare grunder än så :P
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

Utloggad Hydro

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #8 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 22:55:05 »
Just 400:an har jag inte kört... men däremot 650:n och Renegade 800.

Och är det just kraft du vill ha, men är nöjd med resten så är ju en 800 ett givet val.

Sen om du skall ha en Outlander med räcken och möjlighet till att skjutsa, eller en Renegade med... ja ingenting... det är frågan.

En quad är en annan division.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad larsostman

LTZ, håller dom fortfarande ihop?
« Svar #9 skrivet: 6 augusti 2008 kl. 23:13:18 »
Det blir en Outlander eller Renegade, beroende på vad jag hittar. som du säger, det är ju samma tjej men olika sminkade... :D
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

 


Online just nu.

171 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
korn509, ÖrjanL, MSP, Diabolo,
Flest online idag: 230. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme