ingen risk att dra åt hårtbara dem som lever på att sälja lager till dinli som säger så
Men på min så börjar de rulla trögt om jag drar åt de för hårt.
Citat från: "StenHardon"Men på min så börjar de rulla trögt om jag drar åt de för hårt.Så ska det inte varaSkulle rekommendera att du öppnade och kollade att allt är som det ska
Citat från: "Onlyhenke"Citat från: "StenHardon"Men på min så börjar de rulla trögt om jag drar åt de för hårt.Så ska det inte varaSkulle rekommendera att du öppnade och kollade att allt är som det skaSå är det på min också. Rullar trögt som satan om jag drar åt för hårt. Jag skulle inte våga att dra åt muttern alltför hårt. Jag drog åt min lagom med lite locktite. Efter det har jag inte haft något glapp eller andra problem.Har för mig att det finns en tråd om lager som rasat på Dinli pga av de drog muttern för hårt........
Citat från: "Dany"Citat från: "Onlyhenke"Citat från: "StenHardon"Men på min så börjar de rulla trögt om jag drar åt de för hårt.Så ska det inte varaSkulle rekommendera att du öppnade och kollade att allt är som det skaSå är det på min också. Rullar trögt som satan om jag drar åt för hårt. Jag skulle inte våga att dra åt muttern alltför hårt. Jag drog åt min lagom med lite locktite. Efter det har jag inte haft något glapp eller andra problem.Har för mig att det finns en tråd om lager som rasat på Dinli pga av de drog muttern för hårt........Det låter som att distansröret mellan lagerparen är för kort så att du spänner i hop innerringarna i lagren medans ytterringarna ligger mot sitt lagersäte. I detta fall går lagren trögt och skär i hop ganska fort..