det är nog inte 10% av alla missnöjda dinli ägare som öppnar käften o gnäller...jag vet personligen flera rasade dinli 450 som inte har fått så mycket negativ kritik...för ägarna orkar inte hålla på o gnälla på atv center...personligen skulle jag aldrig köpt en dinli om jag visste mer....därför är det bra att alla inte håller tyst.... 8O 8O 8O ...det är helt ok att man gillar dinli...men kvaliten är dålig på material osv...att det är en predator motor är nog inte sant...en kopia ja!!...pete har rätt med att dinli är ett stort bedrägeri eftersom bla brist på reservdelar gör att åf får svårt att hålla en bra service...kanske har blitt bättre jag vet inte...men en sak vet jag att jag aldrig kommer att frångå att köpa kvalitets hojar!!!....köp kvalitets hojar och kom ut o pina bana o upptäck hur tråkigt det är med asfalt o hur grymmt kul det är med crossbana och quadracingen växer i sverige...
Varför inte fråga en av våra ÅF:are hur mycket problem det är med dinli?De vet ju hur många som de sålt samt hur mycket det varit att repa på dem. Men.. jag tror att det inte är så farligt eftersom många av ÅF:arna fortfarande säljer dem. Och jag tror inte de skulle göra det om det var så mycket problem med dem (typ som julas "stora" 4x4 som de tog bort från sortimentet ganska fort).Sedan är det ju inga problem med era märkes maskiner... Eller?? Finns det någon can-am som gått mer än 300 mil utan att det varit något strul? Finna användare på detta forum som sålt sin can-am för att det var problem och inte kommer att köpa en igen. Finns den någon raptor som inte kröken gått söder på?ALLA vet att man inte kan begära att man kommer att få samma kvalite av en produkt som kostar hälften så mycket. Vore kul att följa en tråd där det inte skrivs en massa TRAMS så fort maskinen inte är en "fin märkes hoj". Men det är väl något sätt för de som åker fina märkes maskiner att hävda sig.. Suck... Så jag ber alla märkes åkare att tona ned skit snacket. Ni är välkomna att starta egna "prata skit om andra" trådar så ofta ni vill men ni behöver väl inte "skräpa ned" alla andra trådar för det? Förlåt Jimbo66 att jag med skräpar ned i din tråd. Säg bara till så skall jag rensa bort allt som inte har med ämnet att göra.