Köpte min Muddy för ett par veckor sedan, och nu har den börjat bråka. Låter illa. Låter som det är på vänster sida av motor, bakom den svarta kåpan. (Och ja, är totalt okunnig på motorer, tyvärr)Grannen i byn har tittat som hastigast på den, tryckte med handen mot motorn, framför den svarta kåpan, och det tystnade. Dock kom det svarta plastbitar ramlandes ner på marken, ser brända/avskavda ut.Vad finns bakom den svarta kåpan?Please help!
Tack för svaret Blizzter! Har som sagt var bara kört kanske 3 mil själv, så det är möjligt att förre ägaren eldat upp kopplingen, vad vet jag?I "värsta" fall, för den lokala allt-i-ett-mekanikern titta på den, han gör service på allt med hjul, såväl 2 som 4hjuligt.Är på G upp om ett par timmar, imorrn får jag åtminstone klappa om den!The Devil
Ett tag sedan jag var inne nu, har jobbat & jobbat, och stupat i säng på kvällarna.Nåja, mitt "oljuds"-problem är över! Det var splinsen som var slut yttre, främre delen av variatorn. Fick beställt & hemskickat en reservdel som nu monterats av min "mekaniker-granne". Jag är med 4-hjuling igen, lagom till älgjakten!Tack för alla bra tips, ska definitivt läsa och använda detta forum framöver.The Devil
Citat från: MasDevil skrivet 11 oktober 2008 kl. 07:02:06Ett tag sedan jag var inne nu, har jobbat & jobbat, och stupat i säng på kvällarna.Nåja, mitt "oljuds"-problem är över! Det var splinsen som var slut yttre, främre delen av variatorn. Fick beställt & hemskickat en reservdel som nu monterats av min "mekaniker-granne". Jag är med 4-hjuling igen, lagom till älgjakten!Tack för alla bra tips, ska definitivt läsa och använda detta forum framöver.The DevilDet var som fan, skönt att det inte va nått värre. Min står hos fyrhjuling.se, hoppas att det är lika "enkelt" på min.
blä... Låter inget vidare. Hoppas det löser sig. Har också ett olustigt problem.. Men har inte hunnit kolla på det ännu. Den går runt på starten några varv sen tjärvar det. Så får man vrida lite för hand. sen går den ett par varv igen... får riva hela motorn så fort garaget blir ledigt..
Citat från: STENE skrivet 29 oktober 2008 kl. 11:10:26blä... Låter inget vidare. Hoppas det löser sig. Har också ett olustigt problem.. Men har inte hunnit kolla på det ännu. Den går runt på starten några varv sen tjärvar det. Så får man vrida lite för hand. sen går den ett par varv igen... får riva hela motorn så fort garaget blir ledigt..Låter inget vidare det heller. Men din gamla Linhai har ju gjort rätt för sig, du har väl nyttjat den rätt duktigt?