ATV forum
Annonsplatser
ATV, Mopeder, dirtbikes, kläder, skor
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Vår vision, störst i Norden på ATV och UTV
Klicka här för prisfråga
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Gillastatistik
  • Kontakt
Var god logga in eller registrera dig.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Annonsörer, Prenumeranter och ATV/Quad-Föreningar. »
  • Annonsörer, Prenumeranter och Föreningar »
  • Svenska Atv & Quad Racing Föreningen »
  • Ämne: RM Quadcross Arvika
  • Nya svar
  • Olästa sen sist
  • Alla olästa
  • Sök
  • Regler
Annonser 1
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar
rostskydd, smörjmedel, fluid film
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut

Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: RM Quadcross Arvika  (läst 824 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad arvikaquad

• ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 1
  • Totalt antal gillanden: 0
    • Visa profil
RM Quadcross Arvika
« skrivet: 22 juli 2008 kl. 12:40:00 »
  • Citera
:D Anmälan är nu öppen på anmälan.nu för RM quadcross i arvika teamwestom.com även inbjudan ungdom quadcross :D  :D
Skynda anmäl er
vi ses i Arvika
Anmäl till moderator   Loggat

• Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Annonsörer, Prenumeranter och ATV/Quad-Föreningar. »
  • Annonsörer, Prenumeranter och Föreningar »
  • Svenska Atv & Quad Racing Föreningen »
  • Ämne: RM Quadcross Arvika

Online just nu.

86 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
JGR
Flest online idag: 120. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Skriv inte värdefullt innehåll här!
  • Hydro: Mer specifik info behövs. När du skriver "inte ett liv" så tolkar jag det som att inga lampor tänds, startmotorn rör sig ej osv... det indikerar elfel, antingen batteri som är tokslut, tändningslås som kroknat eller kanske en huvudsäkring. OM ström finns och startmotorn drar runt motorn.. ja då finns ju liv... och det som saknas är att den tänder. Eller den kanske rent av tänder, men inte startar riktigt? Eler den kanske både tänder och startar... men dör efter en liten stund...?  Ja du ser, massa olika scenario, och alla med olika felkällor.... så beskriv gärna lite mer specifikt vad som faktiskt sker.  ()p
    10 april 2018 kl. 21:36:43
  • Micke_c: Blir stiftet surt? Annars har förgasaren satts igen. Ingen nödstopp intryckt?
    10 april 2018 kl. 18:11:16
  • Lennart K: Har en Arctic 550 ATV som inte vill starta, batteri ok, bensin ok men inte ett liv i den, varit torr på bensin sen har den inte startat
    9 april 2018 kl. 09:48:44
  • Hydro: Så är det väl med alla fordon som har motor??
    6 april 2018 kl. 21:49:42
  • Cummins: finns bara ett lägge på dom, fullgas.
    6 april 2018 kl. 20:40:44
  • Cummins: 2 takt, vanligt ja. Orsak för fet gubbe eller unge, eller för feg på gasen, slirar sönder koppling.
    6 april 2018 kl. 20:39:50
  • Cummins: 2 takt eller 4 takt
    6 april 2018 kl. 20:38:26
  • ÄggLedarn: Hej, är det vanligt att slirkopplingen går sönder på en mini ATV 50cc??
    6 april 2018 kl. 09:14:33
  • Jimsan80: Tackar för hjälpen HYDRO
    4 april 2018 kl. 11:36:53
  • Fraadz: Kan ju säga att första körningen för våren var 8/10. Saknades bara varmare vindar och ett gäng att köra med ;) BRAAAP BRAAAAAP
    3 april 2018 kl. 07:24:42
  • Jupiter: Arg tråd? Den som har problem med att du frågar om Hyosung har inte på forumet att göra, fråga på. Det är därför forumet finns.  ()p
    30 mars 2018 kl. 10:36:54
  • Hydro: Jimsan.... har du kollat lite trådar under rubriken Hyosung? [link]  Hittar du inget svar där eller med sökfunktionen så starta då en tråd där. Nedanför ämnena finns en knapp "Nytt ämne" isf
    29 mars 2018 kl. 22:00:47
  • Jimsan80: Stäng inte chatten
    29 mars 2018 kl. 17:38:31
  • Jimsan80: Någon som vet någon bra sida som säljer delar Hyosong 450 te utan att man får skicka efter usa.nu väcker man en arg.tråd kanske
    27 mars 2018 kl. 11:49:35
  • Jimsan80: Jag är ny o jag har skaffat en har inte mycket vana av atv er men tycker den går riktigt friskt o sjukt rolig o köra.jag tycker de när va kanon fick  tag isprängskiss till mi
    27 mars 2018 kl. 11:43:31
  • Tictic: Måste byta koppling men inte orkat...
    25 mars 2018 kl. 21:06:54
  • rally nizze..: sola skiner suger i hjulingtarmen bara att inse måste köpa nya ostar först
    25 mars 2018 kl. 12:29:12
  • Rickard Marklund: Visst finns det en hel del avdelningar man skulle kunna slå ihop med "övrigt" om man ville och det kanske jag gör någon gång, men som hydro säger så är det ju rätt enkelt när man väl är medlem att använda sig av snabbvalen för nya och olästa inlägg. För nya besökare eller medlemmar kanske det blir lite svårare att överblicka dock. Speciellt att se var det finns nya inlägg, de kan man dock hitta en bit ned på startsidan.
    21 mars 2018 kl. 07:48:42
  • Hydro: Vet inte om mängden avdelningar stör så värst... är man medlem trycker man ju bara på "olästa inlägg sedan sist" och får då rätt snabbt en bra överblick. För övrigt går det finfint att bomba forumet redan innan man har hjuling!  ....eller när man är utan.... som jag då tex...  ':)
    18 mars 2018 kl. 21:05:02
  • Nicke86: Hej! En fråga! Brukar det vara några körningar vid kraftledningsgatorna i Uppland?
    18 mars 2018 kl. 11:32:23
  • sjuntorparn: oroa er inte över aktiviteten. Jag ska snart slå till på en fyrhjuling och kommer därefter bombardera forumet med frågor och nya erfarenheter. Jag är lite av en forumfantom, facebookvägrare som jag är. En kunskapsbank som en forumdatabas är, är oslagbart för att hitta information som nybörjare. Om jag får komma med en kommentar, så hatar jag när ett forum har för många avdelningar. 5-6 st borde vara max, såvida man inte sitter med flashbacks medlemsantal.
    17 mars 2018 kl. 18:53:39
  • Jupiter: Inget att hymla med att enskilda bråkstakar numera verkar hålla sig borta och folk kan göra inlägg om vad som utan de kom och tjafsade. Så börja skriva.
    16 mars 2018 kl. 20:31:04
  • Hydro: Chatten infördes för att på så vis försöka minska irrelevant babbel i trådar. Kommer inte ihåg året, men kan kolla om nån vill veta.... att chatten skulle vara nån större orsak till att forumet går lite på tomgång tror jag inte, påverkar gör det men nog inte mer än tiotalet procent. Bästa sättet att liva upp forumet är att själv göra inlägg, om alla sitter och väntar på att alla andra skall skriva då blir det lite tunt. Och allt handlar inte om fel och felsökning, man kan snacka tillbehör, reseplaner och massa massa.... att det är lite glesare med bilder från körningar förstår jag, få körningar i denna genre är ju helt lagliga och det kan bli problem i förlängningen om man fyller forumet med bilder på maskiner som sprätter upp lera till talltopparna. Men det finns ju SÅ mycket mer att skriva om och göra inlägg av!
    16 mars 2018 kl. 16:35:43
  • akai: Jag tycker forumet är trevligt och löser nästan varje dag, dock har jag inte så mycket att tillföra tyvärr. El och elektronikfrågpr svarar jag på då det är min grej. Motorer och annat kan jag inte mycket om. Tycker chatten ska vara kvar, det är ett bra kompliment till forumdelen. Önskar så klart mera aktivitet på forumet men har dåligt med idéer hur man ska nå dit.
    16 mars 2018 kl. 09:01:14
  • Rickard Marklund: Minns själv när jag först gick med i gamla forumet (atvcenter.se) och ställde mina frågor i chatten där, det protesterades mot det då, förmodiligen av samma orsaker, att folk ville ha diskussionerna i levande trådar i forumet istället.
    16 mars 2018 kl. 05:36:53
  • Rickard Marklund: Kan itne riktigt påminna mig varför chatten startades, men det var ju ett önskemål sedan jag tog över forumet att ha en chatt.
    16 mars 2018 kl. 05:35:55
  • skogsbonne: Är ju ditt forum så vill du ta bort chatten så gör det, är ju inte svårt att ta tillbaka den om det skulle bli aktuellt  ()p
    15 mars 2018 kl. 12:25:16
  • skogsbonne: mig veterligen finns det ingen grupp på facebook för värmepumpar osv så inte så konstigt att aktivitet inte gått ner där :)
    15 mars 2018 kl. 12:24:08
  • skogsbonne: chatten startades väl i samband med att folk sluta va aktiva och gick över till facebook?
    15 mars 2018 kl. 12:23:34
  • Rickard Marklund: Det är ju inte jättejobbigt att starta ett ämne om man vill fråga om någon är vaken? Visst, jag förstår värdet med en chatt, men om det förstör diskussionerna i forumet så är det inte bara positivt, den stora frågan är väl om det är så negativt för forumet att det är värt att stänga chatten även om en handfull medlemmar skulle rata forumet helt?
    15 mars 2018 kl. 07:47:25
  • Rickard Marklund: Min uppfattning är i alla fall att aktiviteten i forumet gått ned sedan jag la till chatten i detta forum, i mina andra forum har jag itne chatt aktiverat och där blir det mer aktivitet, kanske för att man kan hålla liv i "off-topic"-trådar längre. I chatten försvinner ju allt som diskuterats efter någon dag.
    15 mars 2018 kl. 07:45:52
  • skogsbonne: chatten är ju död så gör nog ingen skillnad att stänga den
    15 mars 2018 kl. 00:16:09
  • rally nizze..: Nej stäng int chatten
    14 mars 2018 kl. 19:18:30
  • Alvid: Tror forumet kommer dö ut mer eller mindre helt om chatten stängs. Likaså om den blir begränsad till att det är enbart vissa som får skriva i chatten.. tyvärr!
    14 mars 2018 kl. 19:14:57
  • Jupiter: Stängs chatten är forumet dött för min del.
    14 mars 2018 kl. 18:11:18
  • Rickard Marklund: Kanske begränsa chatten till medlemmar som har mer än xxx inlägg?
    14 mars 2018 kl. 07:56:46
  • Rickard Marklund: Om det inte skrevs så "mycket" i chatten kanske det skulle bli mer liv i forumet. Funderar på att stänga chatten för att se hur det skulle utveckla sig.
    14 mars 2018 kl. 07:56:13
  • Rickard Marklund: 1000 kr/månad alltså
    14 mars 2018 kl. 07:55:09
  • Rickard Marklund: Pekar på en kostnad om runt 100 kr/månad för den tjänsten, känns rätt dyrt för en kodsträng som tjänsteleverantören uppdaterar automatiskt.
    14 mars 2018 kl. 07:54:52
  • Rickard Marklund: Undersöker om det går aktivera inloggning via facbook eller googlekontot utan att det kostar skjortan.
    14 mars 2018 kl. 07:53:57
  • SMF 2.0.15 | SMF © 2011, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2018, SimplePortal
  • CS Manual by, Crip
  • XHTML
  • RSS
  • WAP2