Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: överhettad brute  (läst 4230 gånger)

Utloggad jessew

överhettad brute
« skrivet: 19 juli 2008 kl. 11:11:29 »
har problem med att den vill koka, fläkten går inte igång men den fungerar när jag kopplar in ström till den. Någon som har förslag på var jag kan hitta felet? finns det någon säkring eller relä till den?

Utloggad staffan

överhettad brute
« Svar #1 skrivet: 19 juli 2008 kl. 12:46:39 »
kolla tempgivaren
onda foreman 500 fa hydrostat 06
26tums itp xtr däck
warn3,0bak trådlös fjärrstyrning warn 2,5fram.fullst skydd under(hasplåtar bukplåt drivaxelskydd.snökedjor.cycle country plog xyz timmerboggie med vajerkran.handvärmare.tumvärmare

Utloggad jessew

överhettad brute
« Svar #2 skrivet: 19 juli 2008 kl. 23:29:40 »
hur kollar man den och sitter den i kylaren?

Pete

  • Gäst
Pete
överhettad brute
« Svar #3 skrivet: 19 juli 2008 kl. 23:53:53 »
Det sitter en säkring under sadeln vid tvärbalken.... som har med fläkten att göra....

Utloggad peter1500

överhettad brute
« Svar #4 skrivet: 22 juli 2008 kl. 20:09:51 »
Det är en automatsäkring som sitter ganska långt bak under sadeln, knacka på den så ska du se att fläkten går i gång, koppla sedan förbi den rackarn.
URL=www.funride.se][/URL]

Utloggad jessew

överhettad brute
« Svar #5 skrivet: 29 juli 2008 kl. 10:11:31 »
tackar för svaret!

knackade och spaya kontaktspray och fick det att fungera en stund men nu är det lika igen. Var exakt sitter den och hur ser den ut?

Utloggad DanneR33

överhettad brute
« Svar #6 skrivet: 29 juli 2008 kl. 16:13:30 »
den sitter långt bak till vänster om man sitter på cyckeln, en liten fyrkantig box med en liten knapp som man kan återställa säkringen med.
PHOTO4FUN.se
info@photo4fun.se
Skriver i dagsläget för ATV&Quad
Kör: 2008 BruteForce camo med massa roligt på

Utloggad jessew

överhettad brute
« Svar #7 skrivet: 30 juli 2008 kl. 09:09:35 »
konstigt letar och letar men hittar ingen fyrkantig med knapp ingen som har en bild?

Utloggad DanneR33

överhettad brute
« Svar #8 skrivet: 30 juli 2008 kl. 10:07:08 »
Längst bak till vänster, en grå liten box med en ljusgrön knapp som ser ut som en diod
PHOTO4FUN.se
info@photo4fun.se
Skriver i dagsläget för ATV&Quad
Kör: 2008 BruteForce camo med massa roligt på

Utloggad DanneR33

överhettad brute
« Svar #9 skrivet: 30 juli 2008 kl. 10:13:31 »
anslutningarna brukar kunna ärga sönder på dessa reläer, man kan koppla ihop dessa sladdar men riskerar då att bränna fläkten om den skulle bli låst av tex en pinne.
PHOTO4FUN.se
info@photo4fun.se
Skriver i dagsläget för ATV&Quad
Kör: 2008 BruteForce camo med massa roligt på

Utloggad jessew

överhettad brute
« Svar #10 skrivet: 1 augusti 2008 kl. 08:01:23 »
tackar nu hittade jag den men det var inte felet!
Det var någon som sa tempgivaren var sitter den eller har ni fler förslag.

Utloggad StefanN

SV: överhettad brute
« Svar #11 skrivet: 18 augusti 2008 kl. 23:54:32 »
27010  SKU: 27010-1202
SWITCH,FAN 1 $40.91 

27010A  SKU: 27010-1346
SWITCH,SENSOR WATER 1 $51.49

Hittade jag på http://www.babbittsonline.com/pages/parts/viewbybrand/7/kawasaki.aspx

Du skrev ej vad du har för maskin så jag sökte på Kawasaki : KVF750A6F Brute Force 750 4x4i (2006)
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

 


Online just nu.

177 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Mattismarkus, Hasse H, Svansen365,
Flest online idag: 203. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme