ända du behöver göra är att sätta dit lite större munstycken så funkar den perefekt men jag ser ingen anledning att köra på e85 på en atv som ändå drar så lite vinsten blir nästan noll eftersom den drar mer med e85 + att tänk på att garantin försvinner om ni inte skaffat skriftligt på att få köra med etanol
Har man däremot turbo eller kompressor går det utmärkt att höja laddtrycket, bara man öser på mer soppa. hela.
Citat från: "Hubbe" Har man däremot turbo eller kompressor går det utmärkt att höja laddtrycket, bara man öser på mer soppa. hela.2.4 Bar slutade det med på min bil, sen orkade inte turbon längre. Det är nästan omöjligt att få en motor att knacka sönder så länge man har tillräckligt med etanol. Men utan överladdning så ser jag ytterst få fördelar med att turbokonvertera en sugmotor, skulle vara för miljöns eller för literprisets skull isåfall. Dock är det underligt att ingen tillverkare har visat någon etanolprototyp på ATV marknaden, tänker mest på arbetsmaskiner som ofta vistas direkt ute i skogarna tex.
Citat från: "Mr2t"Citat från: "Hubbe" Har man däremot turbo eller kompressor går det utmärkt att höja laddtrycket, bara man öser på mer soppa. hela.2.4 Bar slutade det med på min bil, sen orkade inte turbon längre. Det är nästan omöjligt att få en motor att knacka sönder så länge man har tillräckligt med etanol. Men utan överladdning så ser jag ytterst få fördelar med att turbokonvertera en sugmotor, skulle vara för miljöns eller för literprisets skull isåfall. Dock är det underligt att ingen tillverkare har visat någon etanolprototyp på ATV marknaden, tänker mest på arbetsmaskiner som ofta vistas direkt ute i skogarna tex.Du menar förståss etanolkonvertera.. gissar jag på. :wink: