ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Dödsolycka fyrhjuling
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Dödsolycka fyrhjuling  (läst 7337 gånger)

Utloggad Ben_Dover

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Ben_Dover
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #12 skrivet: 22 juni 2008 kl. 21:52:59 »
Hörde den här nyheten på radionyheterna igår och jag vart ganska irriterad! Den där Claes Tingvall verkar ju inte ha nån som helst koll,då ska man man inte uttala sej i media heller!

I radio sa dom att fyrhjulingen är ett terrändfordon,men i takt med ökad popularitet så framförs fler och fler på vägarna,och då händer det olyckor.
Fyrhjulingar har inget krockskydd och det är inte ens lag på hjälm!

Är det bara jag som blir förbannad på den här beskrivningen?
Först och främst är det ju skillnad på fyrhjulingar och fyrhjulingar!
Precis som det är skillnad på en crossmotorcykel och en Harley Davidson!
Det finns ju dels  fyrhjulusdrivna arbetsfordon som är avsedda för terrängkörning och dels bakhjulsdrivna  Quaddar som INTE är gjorda för skogskörning,dessa är GJORDA för vägkörning och klassas som MC!

Vad jag vet är det lag på att ha hjälm när man kör MC,eller har jag missat nått?
För övrigt är det inget krockskydd på tvåhjuliga motorcyklar heller,men det hör man sällan är ett problem när det gäller tvåhjulingar?

Av repotaget i radio att dömma så har dom här jävla ATV-förarna börjat tjuvköra som galningar på allmänna vägar,och det är därför det sker olyckor! Om dom höll sej ute i skogen som det är tänkt skulle vi inte ha nått problem!
Man skyller på oss förare istället för att göra nått åt problemet,nämligen att vi enl. lagen vi FÅR köra med vägreggade fyrhjulingar på vägarna,eftersom det är en motorcykel!

Helt otroligt detta!  :twisted:
Anmäl till moderator   Loggat
vh./Ben Dover.
Hyosung Rapier 450 -07
Röd som satan själv!

Utloggad Ben_Dover

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Ben_Dover
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #13 skrivet: 22 juni 2008 kl. 22:01:26 »
Vad gäller Narmasils fylleinlägg längre upp så är det ju rent nys!
Visst,det finns nyktra som är farliga i trafiken också,men det gör det inte mer rätt att köra onykter!
Ska man gå efter dom premisserna kan man ju köra ganska mycket för fort också,så länge det finns dom som kör fortare än mej!?

Jag är ingen festprisse och jag kan med 100% ärlighet säga att jag ALDRIG kört nått fordon full! Nä,förresten,ska jag vara 100% ärlig hände det EN gång för 20 år sen,det var efter en enskild väg,jag körde bil en kilometer hem en sen kväll,men det är den enda gången.
Och då hör det till historien att jag kört snöskoter i 22 år,inte en METER med alkohol i blodet! Har inga planer på att köra hjuling onykter heller!
Finns INGEN som helst anledning!
Anmäl till moderator   Loggat
vh./Ben Dover.
Hyosung Rapier 450 -07
Röd som satan själv!

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #14 skrivet: 23 juni 2008 kl. 00:21:02 »
som jag tänkte så blev halva lasset sura :) jag försvarar inte direkt att fylleköra men jag säger att har man alla indianer i båten och så fort du överskrider 0.2 promille så är du inte en levande massmordsmaskin. Och som att köra trött, är inte något du väljer ? klart som fan det är.
Du kan gå och lägga dig precis när du vill, och stiga upp också, passar det inte med jobbet osv så byt, finns möjligheter till allt bara att dom flesta även jag inte ser på det som en farlig grej, för visst kan man skippa sömn över huvud taget och ändå inte ha några problem.
Det är väl ungefär som att gå på fest utan att dricka alkohol, dom flesta gör det men behöver inte göra det.

Och att fyllekörning är totalt oförsvarbart. Står jag mitt i skogen, ingen täckning på telefon som här ofta är, är full, låt säga en kompis/flickvän skadar sig allvarligt, då skulle jag inte tveka en sekund att köra full även om jag så hade 3 promille och skulle jag ha 3 promille och någon mer är där som tagit 2 öl och inte ville köra för den sakens skull skulle jag bli förbannad.
Att försöka bära någon kan man ju försöka och se hur långt man orkar, dom flesta av mina kompisar orkar jag nog bära 50m skulle jag tro.

För den som vill veta så har ambulansen varit här i vår by några gånger och det tar mellan 1:30-2 timmar. och den som vet hur blod ser ut vet att då kan mycket hända.
Framförallt ni som bor i norra delen av sverige borde veta vad jag pratar om, om ni inte bor mitt i stan vill säga.

Att köra full är långt ifrån bra men det innebär inte automatiskt 99% chans att köra ihjäl sig själv och andra. Jag antar att folk tror jag kör full en gång i veckan ungefär men det har hänt 3 gånger på 23 år så det är ju inget om man lever ett händelserikt liv. Och nej det är väl kanske inte så smart alla gånger men som sagt vissa gånger MÅSTE man. chansen är väl mindre än att vinna på trav men finns ändå.

Håller ni inte med över huvud taget i åvanstående så måste jag säga att ni inte kan tycka vidare mycket om era nära och kära, vilket jag antar att ni gör.
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #15 skrivet: 23 juni 2008 kl. 00:29:52 »
ska väl även tilläggas att alla borde veta att köra 10 km/h för sakta är farligare än att köra 10 km/h för fort. hur dumt det än låter, men då ska ju alla köra om.

Bara för att det står i lagboken så är det inte RÄTT, vad som är Rätt och fel avgör ju gemene man, om du får stryk och det står i lagen att man inte får slå tillbaka skulle jag inte tro att du gör det om du nu vill det. Men vad som sägs i lagen är oftast rimligt i alla fall.

Se t.ex på mördare och sånt, polisen kan ju veta till 100% att det är en viss person men kan inte göra något åt det för det finns inte bevis, då vet ju alla att det är FEL fast juridiskt sett är det ju ändå Rätt.

Och som Ben_Dover skrev, han har fyllekört en gång, nu har väl inte jag nån aning om situationen men att han var illa TVUNGEN skulle jag inte tro, det handlade nog mer om en kompromiss, enskild väg en sen kväll, ca 1 km sträcka. Han kunde lika gärna gått den biten? men så tänker man inte alltid, för kör han låt säga i 30 km/h så går det ju piano!.

Så visst har folk anledning att köra onyktert kan man tycka, fast ändå inte
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad Ben_Dover

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Ben_Dover
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #16 skrivet: 23 juni 2008 kl. 00:57:38 »
Narmasil drar saker till sin spets.

Givetvis finns det tillfällen då det kan vara försvarbart att köra med sprit i kroppen,men särskilt vanligt tror jag inte det är att dessa tillfällen är!

Hur många av oss har varit i den situationen att en kompis blivit allvarligt skadad mitt ute i ingenstans och dör om han /hon inte får vård? Knappast nått som sker varje helg,eller?

Med såna extrema scenarion kan det säkert vara försvarbart att knarka också,under vissa omständigheter...?

Nu tror jag ju inte att alla som kör bil,skoter och/eller fyrhjuling på fyllan kör sjuktransport för att rädda liv,utan snarare är det så att det är personer med spritproblem som fyllestyr.
Jag har då aldrig hört talas om att nån dödsolycka med snöskoter (där sju av tio har alkohol i blodet) var sjuktransport på väg till civilisationen?
Med andra ord tror jag att 99% av fyllekörningarna KAN undvikas om man bara visade bättre omdöme,och detta UTAN att man riskerar nånting!
Anmäl till moderator   Loggat
vh./Ben Dover.
Hyosung Rapier 450 -07
Röd som satan själv!

Utloggad DonKichote

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 440
  • Total likes: 0
  • Enköping
    • Visa profil
DonKichote
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #17 skrivet: 23 juni 2008 kl. 09:29:50 »
Citat från: "Ben_Dover"
Saxat ut intilliggande artikel,citat:
"Under 2007 omkom sex personer i samband med fyrhjulingsolyckor i vägtrafik. Vägverket för bara statistik över de olyckor som sker på vägar, men man räknar med att olyckor i terräng inträffar i ungefär motsvarande antal.
Vägverkets trafiksäkerhetsdirektör Claes Tingvall menar att problem uppstår när arbetsfordon, som fyrhjulingar av typen ATV (All terrain vehicle), körs på vanliga vägar.  
-När de används som arbetsfordon är de inte så farliga. Men på vägar får man upp farten och där finns det annan trafik." Slut citat.

Alltid tragiskt med olyckor........................
Men hur är det nu? Man får uppfattningen om att det saknas något hos Vägverket  8)
Är det verkligen så att våra 4x4 "monster" är överrepresenterade när det gäller olyckor? Om jag inte fått allt om bakfoten finns det ju även en typ som kallas Quad  :roll:
Är det så att man drar alla över en kam och kallar alla "4-hjulingar" för ATV avsedda för arbete i terräng?

Jag skulle vilja se denna Raptor dra mitt fullastade timmersläp i skogen för det är ju enligt Vägverket detta den är avsedd för  :?
(Uppfatta nu inte detta som att jag har något mot Quad)

Någon som vet om man kan finna denna statistik det pratas om på Vägverkets hemsida? Har sökt men ej lyckats  :cry:
Jag tycker det är mycket relevant för den fortsatta dialogen att få grepp på hur denna statistik sammanställs.
Nykterhet - Vållande till olyckan - Maskintyp - Reggad - Oreggad/terrängreggad - Trolig hastighet - Typ av väg - Antal personer på maskinen - Materialfel mm. mm.

Det framställs ju på de flesta ställen att det är 4-hjulingen i sig som är livsfarlig. Är det verkligen så så borde väl punkten "materialfel" och motsvarande vara väldigt hög i denna statistik?
För det kan väl inte vara så att det är vi människor som stundtals brister i omdömmet?

Läste någon stans att "Handeln" är konsulterad av Vägverket.
Någon som vet vad som menas med "Handeln" och vilka företag som i så fall medverkar som "konsulter"?
Helt uppenbart har man inte lyckats nå fram då tydligen allt är ATV. Maskiner avsedda för terräng som "hittat" ut på vägen  :cry:

Man blir mörkrädd av vad som komma skall då det tydligen finns så lite baskunnskap bland dom som skall skapa regler, lagar och eventuella förbud.

Kanske fel tråd för detta som den startades.
Alltid lika tragiskt när någon närstående snabbt rycks ifrån de närmaste oavsett om det sker på 4-hjuling, bil, arbetsplatsen eller sjukdom.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800 MAX LTD


http://www.ena4wheelers.se

Utloggad Lillhajen

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2013
  • Total likes: 2
  • Polaris XP 850 Touring Örebro
    • Visa profil
Lillhajen
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #18 skrivet: 23 juni 2008 kl. 10:09:29 »
Bara att acceptera att vissa är duktigare att köra än oss andra och klarar av högre farter och att köra med alkohol i kroppen.

//L
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP 850 Touring 2011
Polaris 800x2 LE 08 Såld
Suzuki quadrunner 250 LTF 4WD 89 Såld
Can Am 800 06 Såld
Linhai Allroad 260 04  Såld


Utloggad conman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 281
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • KingQuad -07
    • Visa profil
conman
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #19 skrivet: 23 juni 2008 kl. 12:07:21 »
Ironi?  :?:
Anmäl till moderator   Loggat
KingQuad 700 -07
Honda TRX420 FE -07  Såld

Utloggad gurra-g

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2352
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
gurra-g
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #20 skrivet: 23 juni 2008 kl. 12:40:13 »
En människa med stor alkoholtolerans
klarar givetvis att framföra ett fordon avsevärt bättre
med tex 0.5 promille alkohol i blodet, än en person som sällan dricker.

Men var ska man då dra gränsen, balanstest som i vissa delstater i Usa?
Tror inte det va?
Anmäl till moderator   Loggat
Dinli får äver.

Utloggad Ben_Dover

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 8
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Ben_Dover
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #21 skrivet: 23 juni 2008 kl. 17:49:57 »
Enl. Polisen är det för snåriga regler ang. fyrhjulingar.

Vissa är regade som Traktor,andra som Terrängskoter,andra är motorcykel-regade och sen finns det moped-regade fyrhjulingar! Och för att ytteligare krånla tilld et så kan amn även ha en oregad fyrhjuling!  8O  Helt OMÖJLIGT att hålla reda på!
Jag tror ju mera det är viljan att sätta sej in i frågan som är problemet.

Bara intresset fanns tror jag knappast nån skulle ha några problem att se skillnad på en Raptor 700,en Renegade 800 och en 50cc eu-Moppe, dom är ju inte lika som bär direkt tycker jag,men det är väl bara jag det....
Anmäl till moderator   Loggat
vh./Ben Dover.
Hyosung Rapier 450 -07
Röd som satan själv!

Utloggad Narmasil™

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3216
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Narmasil™
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #22 skrivet: 23 juni 2008 kl. 17:52:52 »
nej visst man måste dra gränsen för alkoholintag nånstans, men låt säga en person som drar i sig 0,19 promille kan ju bli avsevärt mycket farligare i trafiken än en som drar i sig 0.5 promille, och det är realistiska siffror.

Det GÅR ju inte att ha enskilda gränser för olika folk, men likaså är det mer "rätt" att köra med säg 0,3 promille i blodet.

Jag tror många inte förstår hur jag ser på saken så därför släpper jag det här. och nej ni som tror att jag tycker det är helt okej att köra full bara för att så är det ju inte så. men har jag tagit 2 öl och ska fara till en kompis som bor 5 km bort 3-4 timmar senare så drar jag mig inte för det!. eftersom jag är kapabel till precis samma saker som innan, även om det enligt svensk lag är FEL...

Det är bara att bocka av och se hur duktiga ni är själva... Tänk även på att jag kör QUAD och inte ATV, här är dom saker jag sysslar med titt som tätt.

- Kört utan hjälm
- Kört för fort
- För hög ljudnivå
- Ostrypt
- icke godkända backspeglar
- Kört terräng
- vårdslös körning såsom Bakhjulsåka, drifting etc
- Stannar sällan HELT vid stopp plikt
- Struntar i övergångsställs lagen (detta när jag kör lastbil, för dom har fanimej företräde!)
- Kryssa spärrlinjer
- Fel körfält
- Blinkar inte om jag inte ser nån
- Kör ALLTID med Heljus på dagen (vet inte om det är ett brott men jag tror det)

ETC ETC ETC!

Ja ni ser, så duktig är jag, men lik förbannat har vi som bor här ett eget sätt att tolka lagen, och i andras ögon är jag helt säkert satans eget lilla barn men det som händer är precis lika säkert som vad andra svenssons kallar för vardag.

Har man inte vistats stor del ute på landet så är det omöjligt att veta vad jag pratar om, det är ju ett helt annat sätt att se på lagar och regler, dom finns men dom böjs!. Finns ju ingen som bränner hembränt heller^^

Sen att det här med att köra någon som är sjuk som jag sa innan osv, chansen är väl större att man vinner 1 miljon på lotto, men likaväl så finns det där. så att säga att Alkohol och framförande av fordon är HELT uteslutande, jorden får hellre gå under, det är FEL!

Sen på det DonKichote sa... Jag skulle tro att dom drar Quad och ATV över en kam, enligt mig så har inte riktigt en ATV på vägen att göra likaväl som en Quad inte har i skogen att göra, för det är 2 helt olika saker att köra, men framförallt på vägen, skulle vilja se en ATV göra undanmanöverstestet man för göra när man tar MC kort, går ju garanterat med en quad bara det är lite bredare, en ATV skulle inte jag vågat prova med i alla fall.. 50, 70 och 90 km/h.

Det jag sett på bilder från tidningar osv så verkar det vara mest ATV's som kraschar och så. Nu låter det väl som jag pinkar på alla som kör ATV men jag har inget emot dom bara att en quad har mer på vägen att göra än en ATV
Anmäl till moderator   Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge ---> www.DK411.se (https://www.facebook.com/Acxracing)

Utloggad larsostman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 449
  • Total likes: 0
    • Visa profil
larsostman
Dödsolycka fyrhjuling
« Svar #23 skrivet: 23 juni 2008 kl. 19:28:18 »
Om man vet att man ska hämta en polare eller åka hem till nån & man känner att man MÅSTE ta en bira, då ska man nog ta en funderare om man inte är lite halvalkis.

Ta inte illa upp men om nån som kände att det var så nära så det inte spelade nån roll kör över min hund eller grannes barn, då är det dags att köra lite medeltid på den personen!

Skärpning nu för fxn, bara för att du bor i skogen så äger du inte rätten att göra som du vill. Jo jag vet hur det är på landet, bor inte direkt innanför tullarna själv heller, inte nu längre. Men det är skrämmande att det finns så inskränkta bonnjävlar som tycker sig kunna göra som DOM vill jämt.

Sånt här gör mig vansinnig, sorry.
Anmäl till moderator   Loggat
Kinesmakin -06           -DÖD
Can-Am 400 -07         -såld
Brute Force 750 -07    -såld
Can-am Renegade -07 -såld
Can-am Outlander max LTD

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Dödsolycka fyrhjuling
 


Online just nu.

565 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 578. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info