Har nu även tagit bort strypningen....och kan meddela att den går som en skållad råtta nu!!
CiteraHar nu även tagit bort strypningen....och kan meddela att den går som en skållad råtta nu!!Får man vara nyfiken och fråga vad maskinen toppar nu då?
Citat från: IceMannen skrivet 4 oktober 2009 kl. 21:36:58Citat från: Citius skrivet 24 september 2009 kl. 20:38:07På minus sidan hamnar dock ljuset som är rena katastrofen...men det verkar som det är så på dom flesta atv:s....stearinljus funkar nog minst lika bra! Har kollat lite och det sitter kufiska lampor i så jag skall se om det går att lira lite med den för att få dit h4 eller nått istället.Har beställt extraljus till den som borde komma om några dar.Jag kan serva den själv men tänker köra in den på service i början om något skulle gå sönder så blir det inget tjaffs om det.Första servicen efter 10 mil...dom sa att det var ok att vänta till 20mil hos gubbarna jag köpte den jag lämnade in den vid 15 och den kostade 900 pistoler...så det är ju inte gratis...xenon konvertering eller led light 80 flood ifrån Super Vision de är ljus vad sitter de för nån generator på den då?900 sek? äckligt billigtJa...xenon vore inte fel...men lampsocklarna är runda med bajonettlåsning(skitskumma) så man får inte dit h4, h3 eller något liknande men jag ska se om det går att göra egna på något vis....som sagt xenon är ju inte fel! Frågan är väl dock vad sbp säger om saken. Angående generatorn så hittar jag inga uppgifter om det...den är ju ganska ny på marknaden så det kommer säkert snart info om det!Angående servicen så tror jag att service nummer 2 kostar 1600-1700 som ren info!Det kan väl säkert skilja lite beroende på vart man servar sin hoj!Har nu även tagit bort strypningen....och kan meddela att den går som en skållad råtta nu!!
Citat från: Citius skrivet 24 september 2009 kl. 20:38:07På minus sidan hamnar dock ljuset som är rena katastrofen...men det verkar som det är så på dom flesta atv:s....stearinljus funkar nog minst lika bra! Har kollat lite och det sitter kufiska lampor i så jag skall se om det går att lira lite med den för att få dit h4 eller nått istället.Har beställt extraljus till den som borde komma om några dar.Jag kan serva den själv men tänker köra in den på service i början om något skulle gå sönder så blir det inget tjaffs om det.Första servicen efter 10 mil...dom sa att det var ok att vänta till 20mil hos gubbarna jag köpte den jag lämnade in den vid 15 och den kostade 900 pistoler...så det är ju inte gratis...xenon konvertering eller led light 80 flood ifrån Super Vision de är ljus vad sitter de för nån generator på den då?900 sek? äckligt billigt
På minus sidan hamnar dock ljuset som är rena katastrofen...men det verkar som det är så på dom flesta atv:s....stearinljus funkar nog minst lika bra! Har kollat lite och det sitter kufiska lampor i så jag skall se om det går att lira lite med den för att få dit h4 eller nått istället.Har beställt extraljus till den som borde komma om några dar.Jag kan serva den själv men tänker köra in den på service i början om något skulle gå sönder så blir det inget tjaffs om det.Första servicen efter 10 mil...dom sa att det var ok att vänta till 20mil hos gubbarna jag köpte den jag lämnade in den vid 15 och den kostade 900 pistoler...så det är ju inte gratis...
Citat från: twostroker skrivet 11 oktober 2009 kl. 18:30:29CiteraHar nu även tagit bort strypningen....och kan meddela att den går som en skållad råtta nu!!Får man vara nyfiken och fråga vad maskinen toppar nu då? 520 400 ska ha 12v 25 amp 300w om jag räknar rätt så minst det lär du ha
"någon dag" blev idag...12728 S2 PHILIPS DUPLO 12V 35/35W E1 2Di sitter det fram på 550efioch då finns det färdig konverteringssats till xenon!