Citat från: "gurra-g"Citat från: "Beta"Citat från: "klotsvenne"kan va bra o veta att 1.5 miljoner myggor tömmer en människo kropp på blod.... 8O 8O 8O ...om dom ATTACKERAR alla på en gång självklart... Får 1.5 miljoner mygg plats samtidigt på en normalstor kropp då? Annars så är ju det där helt onödigt vetande Om vi antar att en mygga kräver ca 1X0.5 cm yta för att få plats, så krävs det en yta på dryga 8.5X8.5 meter. Men dom tar nog kölapp dom jävlarna. :twisted: Jag skulle tro att man dog av allergisk reaktion långt innan i alla fall.Sant men om vi då tar det ett steg längre och tänker oss att en människa har ca 2m^2 hud (en ganska stor) så skulle det rymmas ca 40000 mygg samtidigt, då skulle det behövas 37 start och landningar av myggorna för att dom ska kunna tömma en människa.Om vi nu antar (jag gissar lite här nu) att en mygga kan landa, suga blod och flyga iväg igen på 15 s. Då skulle det alltså ta ca 10 min att bli tappad på blod. :!:Ja jag undrar också själv ibland om jag har för mycket fritid :wink:
Citat från: "Beta"Citat från: "klotsvenne"kan va bra o veta att 1.5 miljoner myggor tömmer en människo kropp på blod.... 8O 8O 8O ...om dom ATTACKERAR alla på en gång självklart... Får 1.5 miljoner mygg plats samtidigt på en normalstor kropp då? Annars så är ju det där helt onödigt vetande Om vi antar att en mygga kräver ca 1X0.5 cm yta för att få plats, så krävs det en yta på dryga 8.5X8.5 meter. Men dom tar nog kölapp dom jävlarna. :twisted: Jag skulle tro att man dog av allergisk reaktion långt innan i alla fall.
Citat från: "klotsvenne"kan va bra o veta att 1.5 miljoner myggor tömmer en människo kropp på blod.... 8O 8O 8O ...om dom ATTACKERAR alla på en gång självklart... Får 1.5 miljoner mygg plats samtidigt på en normalstor kropp då? Annars så är ju det där helt onödigt vetande
kan va bra o veta att 1.5 miljoner myggor tömmer en människo kropp på blod.... 8O 8O 8O ...om dom ATTACKERAR alla på en gång självklart...
Citat från: "Beta"Citat från: "gurra-g"Citat från: "Beta"Citat från: "klotsvenne"kan va bra o veta att 1.5 miljoner myggor tömmer en människo kropp på blod.... 8O 8O 8O ...om dom ATTACKERAR alla på en gång självklart... Får 1.5 miljoner mygg plats samtidigt på en normalstor kropp då? Annars så är ju det där helt onödigt vetande Om vi antar att en mygga kräver ca 1X0.5 cm yta för att få plats, så krävs det en yta på dryga 8.5X8.5 meter. Men dom tar nog kölapp dom jävlarna. :twisted: Jag skulle tro att man dog av allergisk reaktion långt innan i alla fall.Sant men om vi då tar det ett steg längre och tänker oss att en människa har ca 2m^2 hud (en ganska stor) så skulle det rymmas ca 40000 mygg samtidigt, då skulle det behövas 37 start och landningar av myggorna för att dom ska kunna tömma en människa.Om vi nu antar (jag gissar lite här nu) att en mygga kan landa, suga blod och flyga iväg igen på 15 s. Då skulle det alltså ta ca 10 min att bli tappad på blod. :!:Ja jag undrar också själv ibland om jag har för mycket fritid :wink:Jag baserar min beräkning på 1X0.5cm medan du beräknar på 1X1cm, så det är möjligt att halvera ditt resultat till ca 5 minuters livslängd. Sedan så är hudytan 2m^2 en väldigt välväxt människa, och dom har i regel större mängd blod i kroppen än en sk normal människa. Så ditt resultat om 10 min skulle jag tro är ändå sannolik som en medellivslängd vid ett myggöverfall av större skala, förutsatt att den utsatte lider av anemi. Och ja, jag har också alldeles för mycket fritid.
Citat från: "gurra-g"Citat från: "Beta"Citat från: "gurra-g"Citat från: "Beta"Citat från: "klotsvenne"kan va bra o veta att 1.5 miljoner myggor tömmer en människo kropp på blod.... 8O 8O 8O ...om dom ATTACKERAR alla på en gång självklart... Får 1.5 miljoner mygg plats samtidigt på en normalstor kropp då? Annars så är ju det där helt onödigt vetande Om vi antar att en mygga kräver ca 1X0.5 cm yta för att få plats, så krävs det en yta på dryga 8.5X8.5 meter. Men dom tar nog kölapp dom jävlarna. :twisted: Jag skulle tro att man dog av allergisk reaktion långt innan i alla fall.Sant men om vi då tar det ett steg längre och tänker oss att en människa har ca 2m^2 hud (en ganska stor) så skulle det rymmas ca 40000 mygg samtidigt, då skulle det behövas 37 start och landningar av myggorna för att dom ska kunna tömma en människa.Om vi nu antar (jag gissar lite här nu) att en mygga kan landa, suga blod och flyga iväg igen på 15 s. Då skulle det alltså ta ca 10 min att bli tappad på blod. :!:Ja jag undrar också själv ibland om jag har för mycket fritid :wink:Jag baserar min beräkning på 1X0.5cm medan du beräknar på 1X1cm, så det är möjligt att halvera ditt resultat till ca 5 minuters livslängd. Sedan så är hudytan 2m^2 en väldigt välväxt människa, och dom har i regel större mängd blod i kroppen än en sk normal människa. Så ditt resultat om 10 min skulle jag tro är ändå sannolik som en medellivslängd vid ett myggöverfall av större skala, förutsatt att den utsatte lider av anemi. Och ja, jag har också alldeles för mycket fritid.Ni har missat att ta med i beräkningen att hudens area borde minska något när kroppen förlorar blod :twisted:
Citat från: "Snoddas81"Citat från: "gurra-g"Citat från: "Beta"Citat från: "gurra-g"Citat från: "Beta"Citat från: "klotsvenne"kan va bra o veta att 1.5 miljoner myggor tömmer en människo kropp på blod.... 8O 8O 8O ...om dom ATTACKERAR alla på en gång självklart... Får 1.5 miljoner mygg plats samtidigt på en normalstor kropp då? Annars så är ju det där helt onödigt vetande Om vi antar att en mygga kräver ca 1X0.5 cm yta för att få plats, så krävs det en yta på dryga 8.5X8.5 meter. Men dom tar nog kölapp dom jävlarna. :twisted: Jag skulle tro att man dog av allergisk reaktion långt innan i alla fall.Sant men om vi då tar det ett steg längre och tänker oss att en människa har ca 2m^2 hud (en ganska stor) så skulle det rymmas ca 40000 mygg samtidigt, då skulle det behövas 37 start och landningar av myggorna för att dom ska kunna tömma en människa.Om vi nu antar (jag gissar lite här nu) att en mygga kan landa, suga blod och flyga iväg igen på 15 s. Då skulle det alltså ta ca 10 min att bli tappad på blod. :!:Ja jag undrar också själv ibland om jag har för mycket fritid :wink:Jag baserar min beräkning på 1X0.5cm medan du beräknar på 1X1cm, så det är möjligt att halvera ditt resultat till ca 5 minuters livslängd. Sedan så är hudytan 2m^2 en väldigt välväxt människa, och dom har i regel större mängd blod i kroppen än en sk normal människa. Så ditt resultat om 10 min skulle jag tro är ändå sannolik som en medellivslängd vid ett myggöverfall av större skala, förutsatt att den utsatte lider av anemi. Och ja, jag har också alldeles för mycket fritid.Ni har missat att ta med i beräkningen att hudens area borde minska något när kroppen förlorar blod :twisted:Ni har missat att det finns myggmedel!